Trampar försiktigt på gasen

*brumbrum brummmmm brrrrrrrummmm*

Men vad menar den där Lucas egentligen?
Jaha han har säkerligen fått en *knäpp i skallen*

*brrruuuuummm!*


Ja - fattar du inte? Man måste ju
starta upp nu - ta sista sträckan, gasa på
För nu är det ju strax JUL!

Jag jobbar hela julen, jag brukar göra det mina barnfria julhelger.

Det innebär är att här hemma:
- Ingen gran.
- Inga julklappar
- I stort sett ingen julmat.
- Julstäda?  *Gapskrattar* 
- Mysstunder framför TV - med vem?????
- Jag och Lars jobbar så mycket att vi ses i dörren oftast bara.
- Hundarna ser oss mer en och en än vad vi ser varandra jag och min make.


När vi sen får barnen hit den 27/1 så blir det lugnare.
Då gör vi god mat
Ger de julklappar
De får julstäda *flinar*

Helene har blivit erbjuden att  istället för att köpa julklappar åt oss,
så ska hon baka en hel dag och fylla vår frys!
Vi ska köpa ingredienserna och fixa recept..
KUL för vi har *Aldrig* fikabröd hemma.


Nu ikväll/inatt och imorgon jobbar jag.
Ska julhandla maten på jobbet till 7 brukare.

Igår hade vi julglögg pepparkakor på jobbet, 
Stockholms stad delade ut julklappar till sina anställda.

Fick ett runt glasklot *Kosta Boda* för värmeljus tungt och fint!
Sådant som man inte unnar att köpa till sig själv.

Blå fick jag.

Tack Stockholms stadsdelsförvaltning!


Nej som sagt



gasen i botten


*Brummmmm*


God Jul!

image104
Blir väl knappelunda en "Vit jul" i år

Grönt är skönt...



Kommentarer
Postat av: Luna

Tjena! Vi har också haft det lungt från julstress. Köpte lite julklappar till barnen på tradera=ingen affärsträngsel o ekonomiskt. Julgran har vi visserligen men ytterst lite julpynt, ingen särskild julstädning, inga julkort, inget granris på farstukvisten o inget hemgjort julgodis i år. Jag had ekanske hunnit men jag bara vägrade stressa i år!! I bland får det bli som det blir och har man inga stora krav blir det ofta bra ändå.

2007-12-25 @ 13:11:21
URL: http://lunanimbus.blogg.se/

Respons tack!:

Ditt vackra Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0