Trängselskatten

Idag fick jag en räkning, om obetald trängselskatt.
Blev förvånad eftersom jag loggar in ibland och betalar via autogiro.

Men jag hade missat en genomfart den 29/11
 - fick +70 kr i avgift.

Sen kollade jag lite EXTRANOGA på fakturan.

Hallå!!!

image112

Det var ju Roberts bil uppe i Västerbotten som är reggad på mig,
som hade kört genom tullarna.

Dieselbilar drar ju lite mindre bränsle..
Men den hade aldrig klarat av resa ända ner hit.
För Robert har inte tankat bilen sen i somras.
Bilen är översnöad.

Så antingen är det en förfalskad skylt eller en utländsk bil.

Så nää jag får överklaga skatten.
Men bäst att betala den först annars åker jag på ytterligare straffavgift på 200,-

Kommentarer
Postat av: lizaloop

hmmm...spännande!

2007-12-23 @ 14:32:55
URL: http://www.lizaloop.blogg.se
Postat av: Ice Lady

Du måste nog betala och sedan skicka en "bestridan" för felaktigt debiterad avgift. (Skicka med bilden så ser de nog att det är fel bil, he he...)

2007-12-24 @ 13:18:01
URL: http://icelady.blogg.se
Postat av: Auriana

Visst är det ett sjukt system det där..
Överklaga, dom ska inte ha in mer pengar än nödvändigt.
Kram Auriana

2007-12-26 @ 12:29:19
Postat av: lizaloop

hur gick det, har du ringt nån?

2007-12-29 @ 02:11:10
URL: http://www.lizaloop.blogg.se
Postat av: Lucas

skatten avskriven fått utbetalningsavi idag! Uttagsavgiften borttagen!

2008-01-08 @ 12:53:09

Respons tack!:

Ditt vackra Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0