Badhusbesök

Jag brukar bada på badhus rätt ofta, men nu var det mycket länge sen sist kanske i våras nån gång..

Nåja jag tog Forsgrenska Badhuset på medborgarplatsen, tänkte att det var ett nytt ställe där kanske det är lugnt och bra.

Men vad jag bedrog mig, ingen bubbelpool, de hade en *Må bra vecka* man skulle gratis ikväll få sin kroppsvikt mätt på nåt särskilt vis..  Joo om man bokat innan besöket skulle man få det.

Gick runt och kollade stället, en ångbastu, en vanlig bastu och ett slags kallbastu?
I Ångbastun kom ångan upp underifrån på bänken, jag höll på att bränna mig! Så att folk undvek att sitta så man satt med benen på bänken.
I vanliga bastun var det många och en "gubbe" pratade högt och höll show för hela sin själ.. han gillade visst att prata.. men inget lät klokt..
I kallbastun satt herrarna på rad, inte en sa ett ord och de bara satt där..

Blir nog inga fler besök där,

jo jag simmade några längder..
Vägde mig
och verkar ha gått ner 2 kilo. Bortångad?

Kommentarer

Respons tack!:

Ditt vackra Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0