Författarskap

Jag gillar att skriva, det tror jag allt att ni fattat.

Jag har skickat in ett antal inlägg, berättelser ur livet och man kan säga att ca 80 % av det jag skickat in har publicerats!
Det kan vara allt ifrån en liten insändare till en berättelse om mobbningen jag utsattes för i skolan eller som när jag skrev små berättelser om hur jag gjort bort mig till veckotidningar.

Känslan när man köper tidningen och ser att det JAG skrivit blev publicerat, känslan när man får en utbetalningsavi hemskickad för nåt man skrivit! Så euforiskt!

Jag är en *periodare* i skrivandet, 1994 skrev jag som mest! Minns att jag i genomsnitt fick 400,-/månaden det året i intäkter, vilket då var rätt bra. Och min självkänsla steg upp mot höjder.

Jag kan lätt sätta in mig i olika situationer och skriva om det så som att jag själv upplevt det.

Jag är en kille, tycker själv att jag är mer maskulin en feminim, men det är upp till andra att tycka. Jag skriver mest åt veckotidningar och hade t o m ett anställningsnummer åt Hemmets Journal.

Alla alster har jag samlat i en pärm, och ibland kan jag låta folk läsa i den.
Det roliga är att folk känner igen att de läst det jag skrivit och minns det! Med andra ord har jag berört nån.

Självklart var jag ju tvungen att testa att skriva en erotisk novell, skickade den till Lektyr, den publicerades och jag fick 600,-! (1992) - jag trodde inte mina ögon! Lite fantasi - papper, skrivare och porto och jag tjänade pengar!
(Har skickat in 7 erotiska noveller av de blev 5 publicerade - bra odds!)

Dikter jag skrivit har aldrig blivit publicerade! Ändå kan jag tycka att jag skrivit en del fina.

Men jag gjorde som så att jag köpte en veckotidning, lusläste den och tänkte vad köper den här tidningen?
Skrev sedan något åt just den tidningen som på beställning.
Nästa tidning nästa lusläsning osv.

Självklart var jag tvungen att lägga in titeln författare i telefonkatalogen!

Nu är jag nog mer hobbyförfattare och nästan en rolig bloggare.

Nej ska ju jobba idag så bäst jag surfar vidare i min jakt på dagens internet läsning.

Ha en bra dag/kväll/natt whatever

Kram

Lucas

Kommentarer
Postat av: Auriana

Hmmm kanske skulle skicka in ngt jag med..
Erotiskt är alltid kul att skriva.
Tanken att dessutom få betalt för ngt så roligt
är ju ett pluss.

Önskar jag hade sparat allt jag skrivit.
Mkt dikter och berättelser har försvunnit genom ett stort antal flyttar

Ha det gott
AURIANA

2007-11-09 @ 01:21:44

Respons tack!:

Ditt vackra Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0