Kollar in min ekonomi....

Detta har jag tänkt göra länge, men idag på morgonen var jag för trött, för att orka stå emot..

Gjort ett upplägg:

Ekonomi skulder och översikt


Företag

Skuld

Amortering

/mån

Ränta i Kr

Ränta i %

Aviavgift

Betalar/mån






























Och nej nej detta är blankt för DIG!  Men för mig är det många fler rader...

Detta borde alla göra som har kontokortsskulder..

Man blir förvånad när man kollar räkningarna och hur *otydliga* vissa saker är..
Ett av korten har inte med räntesatsen i procent t ex.

Bilfirman jag köpte bilen av prutade ner räntan åt mig till 4,95% (mars 2007)
Nu är räntan på den fakturan 6,25 %...

En skuld betalar jag aviavgift på 40,- i månaden! (480,-/år)
En större skuld amorterar jag endast en liten summa på fast skulden är stor! Skulden minskar knappt..


Jaha så var den här dagen förstörd... 

ha ha  nej nej jag får det på papper och det är bra!

Värsta *Gördetsjälv-Lyxfällan*



Och nej jag gifte mig icke rikt..men vi gjorde det av KÄRLEK
Vi är lika skuldsatta båda två...

*Vi borde skämmes tame fan*....


Kommentarer

Respons tack!:

Ditt vackra Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0