Projekt man sätter igång

Men som man bara MÅSTE fullfölja..
Ett sådant projekt håller jag på med just NU!

Vi bor i en hyresrätt med mycket eftersatt underhåll. I stort sett alla lägenheter har fuktskadade badrum.
Jag har rengjort väggar/kakel ifrån svartmögel några gånger.
Igår var bovärden här och tittade på vårt badrum.
"Citat"  - svartmögel är inte farligt det kan man tvätta bort, det kan lukta lite.. men vi åtgärdar inte det idagsläget för det är stambyte på gång och då tar vi alla på en gång..

Jag frågade då om det var OK att ta bort badkaret och hitta en massa fynd och rengöra under och på väggarna i badrummet. Ja självklart är det ok, men tänk på att lyfta rätt så inga rör spricker.

Så för en stund sen började jag..  och lyfte upp badkaret på högkant. Blev förvånad hittade inte så mycket som jag trodde men äckligt är det ju..
Sprayade på en massa rengöringsmedel och nu verkar det en stund, ska köpa mer och spola rent.

Men detta projekt är ett typiskt - man måste fullfölja det - annars kan vi inte duscha eller bada..

Och JAG duktiga LUCAS tar tag i den saken medans min man SOVER..

Allt är sig likt hos oss..

Sovit rätt gott inatt..

svamlade av sömnpiller

men i övrigt så har jag inte i alla fulla fall gått ute naken mittinatten - hoppas jag..

image26

Vågar du titta under ditt badkar??

Kommentarer
Postat av: Luna

Nääää usch, jag törs inte kolla under mitt. Hej, jasså har du TVÅ bloggar. Jag trodde du liksom slulle lösenordsskydda den gmal. Ja, men här var det ju riktigt snyggt!!

2007-11-09 @ 16:15:27
URL: http://lunanimbus.blogg.se/
Postat av: Lizaloop

haha, jo ibland måste man ju rengöra där!

2007-11-09 @ 18:12:45
URL: http://www.lizaloop.blogg.se
Postat av: Jezzie och Linuz

Lite less blir man husse som ska städa alla goda dofter försvinner ju jag (Linuz)trodde att det var ett smaskigt ruttet ben av en fårskalle under badkaret.. nu doftar det klorin så jag nyser hela dagen. Jag (Jezzie) säger bara en sak - nu kanske ni förstår varför jag aldrig vill duscha eller bada, man blev ju inte ren i det badrummet!
Nej nu kommer jag med glädje skutta i badkaret och njuta för hädanefter blir jag ren och behandlad som den Queen jag är..

Lars vart tacksam åt att jag gjorde projektet då jag visade bilderna åt honom..

Lucas

2007-11-09 @ 20:10:10

Respons tack!:

Ditt vackra Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0