Söndagmorgon den 11 november 2007 (Farsdag)

Hej!

Skoj att DU tittar in här.
Vaknade imorse helt slut i hela kroppen som om jag varit ute och festat, sprungit maraton och sedan blivit halvt ihjälsslagen av en massa *huliganer*. = Hangover av sömnpiller och en massa mardrömmar.

Nåja steg upp drack kaffe och åt macka. Fortsatte min analys av ekonomin och sanningen är den att jag är konkursmässig.

Nåja tog en promenad med hundarna och det ÄR KALLT ute och lite, lite snö på marken.

Ekonomin gjorde att jag tittade på en massa pantburkar ute och tänkte att om man skulle ta en dag då man samlade burkar och flaskor - hela dagen bara leta..
Undrar om man blev förmögen, miljöaktivist, hånad, bortskrämd av de som anser att jag klampa in på "deras revir" och om man fick mersmak..

TÄNK om jag hittade pant för ca 100,- per dag, det skulle ge 3000,- på en månad..

Hmmm...  här sitter jag *bara* och bloggar..

Har laddat batterierna till kameran, skulle behöva ladda min kropp också men hittar inte laddaren.

Vad gör du en sån här farsdag??

Jag skulle ha behövt ringa min pappa, men täckningen på mobilen når inte andevärlden.
Men jag tänker på dig pappa just nu och hoppas du har det bra var du nu än är.

Kommentarer
Postat av: ~Eva~

Tack *fniss*

Här ska vi mumsa i oss tårta lite senare, och så är det mormorsrutorna som jag virkar på, och målningen av köksväggarna som väntar och har väntat sen i somras...

Det går en tant omkring här och samlar burk, hon gör sej nog en fin hacka...själv nöjer jag mej med att samla ihop hemmapanten i våra tre hushåll (jag bor i en slags kollektiv, hihi)

En fin dag i givande hoppas jag Du får Lucas.
Kan inte höra av mej till min pappa heller, jag begravde honom på min trettiofemårsdag, och det var länge sen det...men tankarna dom vandrar ju iväg ändå dom, och hamnar säkert rätt...

Kram från Eva

2007-11-11 @ 13:11:07
URL: http://evasordochbilder.blogspot.com
Postat av: Luna

Seg efter lite mycket vin i dag. Kört bort lövhögar, tar hand om gnälliga barn och nu ska jag göra hemgjord pizza o kolla hur det går för snubbarna som skruvar ihop en IKEA-hylla. Inte hedrat min far i dag. Han glömmer ändå bort min födelsedag jämnt. Att inte hedra honom på fars dag är min hämnd!!

2007-11-11 @ 14:49:54
URL: http://lunanimbus.blogg.se/
Postat av: Auriana

Inte heller min mobil har täckning som når andevärlden.
Jag tände ljus vid min fars fotografi.
Tänkte mkt på honom under dagen och kvällen.
Skickade honom en miljon mentala blommor.
Auriana

2007-11-12 @ 11:31:41

Respons tack!:

Ditt vackra Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0