Hammocken, sola och dammsugning

Jomenvisst vi köpte en hammock ifjol. På JYSK, impulsköp.
Vi var dit för att bara "kolla" och mötte på Lars arbetskamrat som hade köpt en hammock där, men det fattades
"D-SKRUVAR" i förpackningen så hon fick de ifrån en annan förpackning...
Vad gör jag då? Jo charmar in mig hos försäljaren och frågar om inte den icke kompletta hammocken nu inte kan köpas för superpris???  Jomenvisst vi kan få den för 200,-.. Slår till.

När jag var på min resa i Finland hittade jag de saknande skruvarna för 3 kr.

Ikväll har jag monterat hammocken så den står på vår balkong, den tar visserligen upp
ca 1/2 balkongen och jag mår så gott! Jag kan alltså ligga naken och sola på vår balkong!
Eftersom jag såg en orm på nakenbadet i tisdags så vågar jag väl aldrig dit igen..

Så nu har jag dammsugit vår bostad inför vårt Umeåbesök som kommer imorgon.
Lars påstår sig ha dammtorkat överallt med VÅT trasa..
jomenjoo jag hittade stora dammtussar lite här och där över knähöjden så jag vet nog hur han "dammtorkar".

Hammockens tak behövdes ju inte monteras på eftersom den står ju i vår inglasade balkong.
Så jag är nöjd, sååå nöjd! Sitta tillsammans och mysa i hammocken med varsin kaffekopp
och se solen i skogsgläntan.

Hammocken köpte vi för att ha i Tanto, men vandalerna skulle säkerligen ta sönder den direkt och kasta ned den för stupet så den får stå tryggt på vår balkong.

Jag har i ett svagt ögonblick lovat min dotter att vi ska åka utomlands i sommar.
Så idag har jag fått planera om min semester lite.
Kollade på VING och Apollo och för en vuxen och en ungdom så skulle vi komma iväg för drygt 8000,- till Bulgarien eller Turkiet.
Hoppas att folk sätter in pengar på "pappabetalarkontot" så vi får råd.
Har du pengar över så TACK tack!
Maila mig så får du mitt kontonummer, endast för insättning ej uttag!
[email protected]

Sonen flyttar ju troligen till oss i höst så han ska sommarjobba innan han kommer.
Han är inte lika förtjust i att sitta på badstranden och låta sig stekas brun under tiden
man kollar in snygga män på stranden.
Dootra och jag får väl poängdöma karlarna..

Kommentarer
Postat av: Luna

Den där ormen vill nog aldrig komma tillbaka till nakenbadet igen efter att ha sett DIN orm ;-)
Låter härligt med den där hammocken...

2008-04-26 @ 14:20:17
URL: http://lunanimbus.blogg.se/
Postat av: Sören

Jag vill också ha en hammock men jag har ju ingen balkong, hur löser jag det?

2008-04-26 @ 21:34:50
URL: http://sorenk.blogg.se
Postat av: Grannen

Dåkommer jag över och lånar hammocken när ni jobbar så JAG med får bli lite brun ;)

2008-04-27 @ 10:45:42
URL: http://blogg.aftonbladet.se/18323

Respons tack!:

Ditt vackra Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0