Hem Ljuva Hem

Kom hem efter min semesterresa till Vasa och Malax igår kväll.
Jag har haft det bra PÅ VÄLDIGT MÅNGA VIS!
Shoppat LITE allt rymdes i en plastkasse.
Varit på många begravningsplaner och fotat gravar. (Nöje - njaaa men "bra att ha")
Hälsat på folk, Träffat folk.
Besökte min gamla arbetsplats, "Lennis i Malax" Numera Stenco i Köpings.
Var i Vasa Stadshus - blev bjuden på Jonas Gardells "Tillfällig gäst i ditt liv".
Körde runt och tittade på ställen jag tänker på ibland.
Jag var senast till Vasa 2005 på en begravning.

Bodde hos min goa vän Maria och hennes barn Stina och Jonas, vi ska inte glömma draghunden Bettan.

Som vanligt så slets man åt alla håll och kände en massa krav av att jag borde hälsa på mer folk.
Men försökte tänka lite mer på att "vad vill jag" och det är ju MIN semester.
For hemåt tidigt på söndagmorgon, och körde förbi Perälä där jag tillbringat många helger.
Det är min farmors föräldragård som förfallit.

Bodde en natt på vandrarhem i Åbo eftersom båten var fullbokad på kvällen.
Gick runt i Åbo och det är en rätt stor stad och både nytt och gammalt.

Båtresan tog himla lång tid. Åkte ju på dagtur så man kunde ju inte sova bort några timmar.
Saknade min man oerhört så det kändes så bra att komma hem.

Tack för mig alla vänner jag fick och hann besöka.

Jobbigt var det också - det envisades att kalla mig Jari.
JAG HETER LUCAS!!!!

Kommentarer
Postat av: Lizaloop

fast det är väl kanske inte så lätt för dom att kalla dig lucas när de inte träffat dig så mycket sen namnbytet, i min telefonbok fick du heta jari ganska länge men jag var nog bättre på att säga lucas än vad du själv var :)

2008-04-15 @ 14:17:45
URL: http://www.lizaloop.blogg.se
Postat av: Tant M

Du heter väl inte Lucas utan Luckas...

2008-04-15 @ 22:07:16
Postat av: Xena

Hej LUCAS.
*ler*
Skönt att *ha dig hemma igen* på bloggen alltså.
Kan tänka mig att detta var en resa med mkt känslor.
Vet hur det var för mig förra sommaren när jag äntligen blev guidad runt där min mor kommer från i Danmark. Då har jag ändå inga egna minnen därifrån.
Eller JO,
NU har jag det *fniss*

I vilket fall.. SKÖNT att du är välbehållen och hemma igen.
Kram
Xena

2008-04-16 @ 09:06:04
URL: http://stollan.blogspot.com

Respons tack!:

Ditt vackra Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0