Vilken soppa!!

Lars har jobbat natt och sovit hela dagen. Jag tänkte att vi skulle käka ute INNAN han börjar jobba nu inatt.
I somras var vi ute på en pub och käkade de hade någon slags grillafton,
vi var där med några vänner och de hade god mat.
Det ligger i närheten av Globen i Stockholm.
Nåja vi hittade en parkering och gick dit.
Tittade på "svarta tavlan" på deras meny..
P g a mitt hål i tandköttet (suck nu blev ni påminda om det igen..)
Så ville jag absolut inte äta något hårdtuggat eller något med ris.

Menyn

Diverse smårätter för ca 49,-

Ostburgare med pommes frites  98,-

Kyckling satay med ris    109,-

Fiskgryta med doftande currygrönsaker  109,-
med råstekt potatis (???)


Jag tänkte att ostburgare får jag på McDonalds billigare
Kyckling med ris, jo det var ju just detta med riset..  om jag frågar efter råstekt potatis till det kanske funkar?

Lars ville testa fiskgrytan..  mm.. jag gillar ju fisksoppa så jag tog det med..

Varsin Cola till maten. Tjejen dukade fram kniv och gaffel med servetter åt oss och Cola med Is.

Kocken kom fram och bad om ursäkt han hade skrivit fel på tavlan, det var ju såklart kokt potatis till fisken
- gick det bra??

Jadå...  (hmmm  ?)

Efter en stund får vi varsin djuptallrik med 5 halva kokta potatis med skalet på, torskbitar kokta och lite räkor och hela spenatblad. (kan ha varit mangold) Och en citron bit bredvid samt sked.
Fisksoppa var det alltså.  
Smakade INGET??  Fram med saltet.
Undrar var doften hamnade? Curryn??

Vi åt skrattade lite grann och sa att då har vi då ätit sista gången här..
(kniv och gaffel hade vi ingen nytta av.. bröd till soppan hade varit gott..)

Blev absolut inte mätta, detta var inte kanske vad vi tänkte oss när vi skulle
ut och käka en fredagkväll vid 18.30 tiden.

Värst är kanske att jag erbjöd Lars att vi skulle hemma värma upp en köttsoppsburk som jag handlat men vi sa att det var mysigare att gå ut och käka.....

Soppburken hemma kostade 15,-

Maten och colan gick på 244,-

Behöver jag skriva att vi var de enda som åt på puben för tillfället..

*besviken*

Gick på stan lite grann eftersom Lars for till sitt nattarbete.
Det blåste kallt..
For hem tog ut hundarna på en promenad och har nu gurglat munnen med whiskey..

Ha en bra helg!

Kommentarer
Postat av: Mia

Det lät inte direkt som ett ställe man går till en andra gång, trist som attan!
Gud, vad skönt att det finns konserver! ;-)

2008-03-01 @ 09:41:54
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Ice Lady

Meh, hemgjord köttsoppa är BÅDE billig och god! :-P
(Och enligt min mamma inte svår att göra! He he... Skulle aldrig själv komma på tanken att ens försöka, men vi behöver bara beställa hos henne! ;-))

Förresten måste du (ni - fast jag vet att Lars jobbar) ladda inför helgen den 14-15 mars då vi ska träffa ALLA roliga människor för Krilles 40-års fest! NI måste bara vara med (i den mån ni kan)!!!! Det ville Krille också! :-D

Annika är redan i Sthlm, men jag, Lisa & Fredde (ja - vi har t o m fixat barnvakt) flyger ner torsdagen den 13 mars och hem söndagen den 16 mars! Ska bli roliga grejor både fredag och lördag kväll!

2008-03-02 @ 22:57:24
URL: http://icelady.blogg.se
Postat av: Ice Lady

Har ju helt glömt bort att tacka för vykortet! :-O
*skäms*

TACK!!! ;-) (Bättre sent än aldrig heter det väl...)

2008-03-03 @ 23:07:32
URL: http://icelady.blogg.se

Respons tack!:

Ditt vackra Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0