Fjollbåten Patricia, rökning, namn och frieri

Ska vi kanske gå ombord på, söndagkväll efter arbetet. jag har ju som bekant fyllt år och fått ett presentkort på flerrätters middag på båten. Den måste utnyttjas innan januaris slut.
Sist vi åt min födelsedagsmat så minns jag att notan gick på 600,- för min blivande make.
Jag friade då på båten.
Jag körde den där *listiga räven* metoden.
Lars tjuvrökte på jobbet på nätterna. Vi åt mat och drack vin och Lars sa att han var röksugen.
Jag sa då att om vi gifter oss så ska han få börja röka.

Så det blev så. Frieri januari 2006 giftermål juni 2006.

Men han började röka direkt i januari. Så jag gnällde lite faktiskt.
När det blev diskussioner om vilket namn vi skulle ta, Lars hette karlsson och jag heter ju Lund.
Karlsson-Lund  eller?
Vi funderade på min mormors flicknamn Aspholm ett tag.
Jag bytte ju förnamn april 2002 så det skulle ju vara kanske makabert om jag också bytte efternamn.
Tänk er mig på en klassträff
-Vem är du då?  Jo Lucas karlsson!
-???  Någon sådan gick inte i vår klass!
- Nej jag hette Jari Lund......

När folk frågat varför jag bytt förnamn brukar jag svara att jag gjorde det för att slippa betalningsanmärkningen..

Nåja namnbytet ja..
Lars började tina upp lite med tanken på namnet Lund.
Jag sa att om han tar namnet Lund ska jag aldrig gnälla om hans rökning heller.

Så summan av kardemumman är att att nikotinet gjorde mig lyckligt gift med en Prince
namnet fick jag behålla via halsbloss
så man får allt hoppas att jag inte blir änkling pga lungcancer..

Kommentarer
Postat av: Ice Lady

Kom ihåg att dra med Annika ut på något kul i helgen också! ;-)

2008-01-12 @ 16:31:57
URL: http://icelady.blogg.se
Postat av: Jessan

Ha ha! Vi får verkligen hoppas att han klarar sig ifrån sjukdomar som beror på rökning;)

2008-03-11 @ 08:37:51
URL: http://jessan.se

Respons tack!:

Ditt vackra Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0