Långledig!

Faktiskt! Jag slutade 13.15 igår torsdag och börjar först 13.00 på tisdag!

Njuutning!  Eller??

Nåja har väldigt svårt att få ihop folk på jobbet så jag var förbi kl 20.00 igår för att få en rapport,
samt att jag köpt saker till jobbet som jag levererade.
På måndag kl 09.30 kommer en kvinna dit som ska bostadsanpassa en lägenhet.
Jag har skickat in ansökan och den är speciellt utformad för en brukare så hon ville att jag skulle vara där.
Nästa tid hade blivit om 3 veckor så jag *offrar* mig.
Så långledigheten blir inte på *riktigt*.
Lars vill åka till Tallinn för vi har fått två fribiljetter som gäller t o m 14/2. Han skulle försöka ordna hundvakt.
Jag sa att han kan ta med hundvakten så stannar jag hemma.
Eller så kan han åka själv.

Jag blir långledig från 10/2 kl 12.15  - 19/2 kl 16.00 nästa gång tar ut semester/komp.
Då åker jag ensam bort eventuellt blir det en sistaminutenresa eller i *värsta fall* enbart en kryssning.

Ja-a jag är alltså ledig idag har sovmorgon och sov så gott när jag vaknar av en ljudsignal
om ett sms i min mobil i hallen.
Tänker först att *skit i det* kollar kl 07.46.. hmm 
Lars har ju precis åkt kanske har han fastnat i trafiken eller krockat..
Sms:et  "Jag tog din bil - är hemma vid 12 puss"  
Jäkla karl  väcka mig för det??
Jag kanske hade sovit till 12 och aldrig märkt något
- han har fått villkor att tvätta min bil om han lånar den..
Ett villkor jag ger nu som då men som aldrig uppfyllts.

Så är det för mig - hur är det för dig??

Lucas som ska ta på sig morgonrocken lägga sig i soffan och swappa runt tv-kanaler..

Kommentarer
Postat av: Ice Lady

Lät skönt med "sista-minuten" ^^

Vila ordentligt nu! ;-)

2008-01-18 @ 18:27:52
URL: http://icelady.blogg.se
Postat av: Lucas

Ni kan aldrig ana hur det blev!
När jag gick på stan så beodrades jag in ikväll! Och jag ska jobba lö och söndag så min 4 dagarsledighet blev ingen dagars ledighet...

så kan det vara

2008-01-18 @ 22:16:06
URL: http://lucas1962.blogg.se
Postat av: Luna

Jag skulle precis gratta til långledigheten men ser nu att det inte blev så bra. Fyyyy, vad orättvist!!
Här blåser det rejält, och jag hoppas det inte kulminerar allt för mycket. Vill INTE ha strömavbrott när jag får gäster i dag och behöver ugnen så väl. Annars har jag ju vedspis, och den har jag använt flera gånger, men man kan inte laga potatisgratäng till 10 pers i den.
Hoppas du åtminstone får en hyfsat lugn arbetshelg.

2008-01-19 @ 11:21:08
URL: http://lunanimbus.blogg.se/

Respons tack!:

Ditt vackra Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0