Varje gång jag ser dig

Hör jag stråkar med ljuv musik..

Ljuv musik för mig - jo jag gillar svensk musik och gärna manliga artister.
Magnus Uggla, Tomas Ledin, Thomas Di Leva, Ted Gärdestad
Tommy Körberg, Peter Jöback
och Jonas Gardell

Det är bara en liten del av manliga svenska artister jag gillar.

Men kvinnliga artister gillar jag ju också.
Ni som känner mig vet hur värdelös jag är på engelska,
därför gillar jag svensk musik.

Gillar också finsk musik och en stor idol jag hade som barn var Irwvin Goodman.
Nu är Jari Sillanpää min idol och jag var med syrran på hans konsert i Stockholm för drygt ett år sedan.

Vad gillar du för musik?

Jag gillar det mesta i musik men har lite svårt för jazz, men tror det beror på att jag inte lyssnat tillräckligt mycket på det.
Jag gillar ju Monica Zetterlund och hon sjöng väl jazz..

Sen finns det ju musik för olika tider och sysselsättningar.
Riktig hårdrock är för mig *städmusik*
Ballader är för mig *snyftmusik*
Discodunk är för mig *party party* innan jag ska ut på stan.

Själv är jag tondöv, har ingen sångröst och sjunger hellre än bra.

Lars kan texter utantill direkt och sjunger bra.
Lillasyster - hmm  kan varken texter eller sjunga.
Jag komponerar om alla texter till min version.

Jag har en elgitarr.
Men spelar endast patiens och 500.

Ha en bra kväll gärna till klassisk musik i bakgrunden och ett glas gott vin trots att det bara är tisdag..

Kommentarer
Postat av: Bosse Gren

Musik är härligt.
Själv känner jag att jag har några outforskade områden.
Skulle t.ex.vilja gå på en operaföreställning. Tror kanske inte man kan uppskatta det där "galandet" om man inte har sammanhanget. Får se om det kan bli av.
Gillar ordkonstnärer som Povel Rammel
Jonas Gardells texter är mestadels helt underbara

2008-01-15 @ 21:35:36
URL: http://bossegren.blogg.se
Postat av: Tant M

Ska du åka till spanien? Såg det på MSN. Utan mig?

2008-01-15 @ 22:09:37

Respons tack!:

Ditt vackra Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0