Morsdag

Idag är det morsdag.
Som barn minns jag att det var också
mormorsdag
och
farmorsdag för vi var ju förbi de med nåt hela familjen på den tiden.
Denna dag så är det säkerligen många mödrar som får bli utbjudna på restaurang av sin familj.

Många mödrar får också säkerligen besök av sina barn och det ska bullas upp.

Sen har vi ju de som är gifta och har familj
som ska har morsdag hemma med sina små,
sen fara till sin mor och svärmor och vem ska man hälsa på först?

Vi ska inte glömma de som är frånskilda och relationen mellan föräldrarna är spända
och barnen kanske just denna vecka bor hos sin pappa och som vill vara hos sin mamma just idag
och då kanske det är en prestigesak att
"Nej nu är du hos mig - henne får ni fira nästa vecka"
Eller att de skulle varit hos sin pappa men mamman vill inte att de är hos honom för det är ju morsdag...
De som ingen mor har alls - kanske inte ens en grav att gå till?

Jag ska till min mor i eftermiddag i alla fall.


I November är det farsdag och då blir det alla pappor som som ska firas.

Firar du dina föräldrar på mors eller farsdag? Traditioner??

Min son gjorde tre farsdagskort ett år, och klasskompisar frågade VA? Hur många farsor har du?
TRE! Svarade han lite irriterat för han gjorde farsdagskort i trä.

Men egentligen har man bara en mor och en far. Allt annat är "bonus".

Grattis på morsdagen alla morsor!
Hoppas det blir en bra dag idag och att era barn hör av sig på ett eller annat sätt.

Kommentarer

Respons tack!:

Ditt vackra Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0