Söndagförmiddag utvilad ska jobba

Dessa jobbarhelger.... Så kul!
Om jag jobbade 7-16 varje dag så skulle jag bli rastlös.
Att jobba helger gör ju att man får lediga vardagar istället.

Jag börjar nytt schema från 1 juni. Vilket innebär många arbetsdagar 8-16 men fortfarande varannan helg.
Helgerna blir fred 15-21  lörd och söndag 9-21.
Tuffa helger.
Men jag har själv gjort schemat och tror att jag får det tufft men mer tillfredställande för idag känns det som om jag aldrig hinner med det jag SKA göra på jobbet.
Lars byter jobb den 1 juni också! Han slutar jobba nätter!!! ÄNTLIGEN ska han göra ALLT!
För under de år vi varit tillsammans har han alltid sagt "När jag jobbar natt så gör jag INGENTING!!"
Tji får han!

Ikväll jobbar jag 12-21 sedan ledig måndag.
Hoppas på fint väder imorgon.
Jag vill ha en dag då jag kan strosa runt på stan och bara vara..

image233
Eller gå ut i skogen och sitta på en sten och försvinna från all stress..

Men känner jag mig själv rätt så lär jag sitta framför datorn..


Kommentarer
Postat av: Luna

Jag skulle avsky att jobba 8-16 jämnt. det ÄR inte kul att jobba helger men ändå gillar jag att va ledig mitt i vekckan, jag med.
Men mina senaste jobb har BARA bestått av kvällar o nätter. Jag skulle vilja ha lite mer variation.

2008-05-18 @ 21:25:13
URL: http://lunanimbus.blogg.se/

Respons tack!:

Ditt vackra Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0