potatis i ögat

Ja visste ni att potatis innehåller samma ämne som finns i pollen?
Med andra ord jag som är pollenallergiker ska inte skala potatis (rå) och sen klia mig i ögonen då blir jag röd svullen och det kliar ännu mer.

Hörde att det beror just på det där "ämnet".

Vad har jag gjort idag då??  Jo skalat potatis och det skvätte potatissaft i ögat..

Hur ser jag ut nu..?

Jag ids ej sätta in bild.. det får er fantasi ta fram..

kokar potatis stekt fläskfile och så har jag gjort grädd(cremefraichesås med salsa och så inväntar jag att sonen ska komma hem.

Jag jobbar 18-22 på extraknäcket ikväll liksom..

Kommentarer
Postat av: Micke

åh fan... då kollar jag då... ha de gott!

2008-09-23 @ 18:55:57
URL: http://beckfjall1.blogg.se/
Postat av: Luna

Åh guuuud vad gott. Kan du inte skicka resterna till mig om det blir över? :-) Jag har ganska bra fantasi men jag är så morbid så jag hade velat se en bild på ögat ändå...ha ha. Hoppas det är bättre nu.

2008-09-24 @ 19:29:43
URL: http://lunanimbus.blogg.se/

Respons tack!:

Ditt vackra Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0