Annandag påsk - är snart slut

Så känner jag mig också - slut.

Vaknade imorse eldade duschade och packade in mig i bilen med hundarna åkte till Rönnbacka - dvs Lars sommarstuga.

Slirig väg lervälling, men kom fram. Snö upp till midjan. jag hade packat ihop 4 bananlådor med ved så de kunde jag inte bära dit. Pulsade fram i snön med 2 hundar låste upp och kollade läget.
Glömde helt vad jag hade för avsikt att hämta så jag ryckte tag i lite saker och for.
Glömde både mobil och kamera hemma så det blev en gammal bild..
Till Lars faster Gärd hon blev glad över besöket och veden. Fick kokkaffe och smörgås. Bar in lite ved åt henne också ifrån vedbon hon var ju så "ofärdig" (ett uttryck här i Västerbotten som betyder handikappad eller smärtfylld kropp).
Därifrån for jag vidare i lervällingen och hälsade på hos Runar, Inger, Tomas och Tina.
Så jag har ju faktiskt hälsat på lars släkt så får se om han hälsar på min då istället?

Idag kom jag på något absurt - hela min familj är spridd för vinden idag.
Jag i Rönnbacka, min make i Älvsjö, min son i Umeåeller i Åmsele, Min ena dotter troligen i Fjällvärlden den andre dottern har jag ingen aning om och Lars dotter i Umeå - troligen..
Så man kan säga att vi var ganska kungliga idag ingen ska kunna råka ut för en olycka på samma ställe samma stund eller?
Har varit och försökt betala veden men ingen var hemma där.
Bilen blev skitig och hundarna är som jag - helt slut.

Fast jag har huvudvärk.

Ha nu en skön påskhelgsavslutning

Påskpussar
Lucas

Kommentarer
Postat av: Ann

jaha och när kommer du och hälsa på oss då!!!=/

2009-04-13 @ 23:38:44
Postat av: Mia

Men stackars Lucas..hundarna fick säkert också huvudvärk ;-)

2009-04-15 @ 07:19:55
URL: http://matmia.blogg.se/

Respons tack!:

Ditt vackra Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0