När jag pryade i 9:an

Jag var en "gangster" i skolan. Jag fick höra av vår syo att om jag inte skötte mig på pryoplatsen så skulle vår skolas elever aldrig mer få prya där...
Jag pryade på Domus i Södertälje vecka 37 1977.
Jag fick en av dagrana packa lösviktsgodis i påsar jag skulle packa ca 200g i varje påse.
En personal kom fram och sa - passa på och ät så mycket du orkar!
- Nej jag har sockersjuka svarade jag rodnande. (Till saken är att jag har det inte och jag har fått en uppfostran som gör att jag aldrig kan ta emot saker och hur skulle jag våga säga det då?)

En stund senare kom samma personal och sa att jag skulle följa med henne på rast och dricka kaffe.
Jag har köpt sockerfria kubbar sa hon. Inte reflekterade jag över detta - vi gick upp ikafeterian och jag hällde upp kaffe till mig och av gammal vana så la jag i 4 sockerbitar och hällde mjölk över.
- Får du ha socker i kaffet frågade hon?
- Joo varför skulle jag inte få det? (Hade totalt glömt min sockersjuka)

Jag brukar tänka på denna händelse och fundera på vad hon ska ha trott om mig?
Dessutom har jag än idag lite svårt för mandelkubbar.

Kommentarer
Postat av: Lizaloop

haha, själv har min lögn alltid varit:

Nej jag tål inte fisk.... men den lögnen är inte någon som jag glömmer bort...hehe!

2009-04-17 @ 19:38:46
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: Anna

Så sant så att man är två om att skaffa barnen men jag vet ju att det är JAG som får stå för den första ammande tiden... men snart blir lill killen ju större :) ha en fortsatt bra lördags kväll :)

2009-04-18 @ 20:20:09
URL: http://norrlias.blogg.se/
Postat av: Luna

Ha haa. Min bror och jag gick påskkäringar när vi var mindre. Vi hade ägnat flera dagar åt att göra påskbrev och för att tjäna riktigt mycket pengar var även min bror påskkäring bara för att framstå som riktigt riktigt söt, och när tanterna ville ge oss godis sa vi att vi hade diabetes o då fick vi pengar istället. Hahahaaa, vad fult av oss men va rika vi blev! :)

2009-04-19 @ 19:13:51
URL: http://lunanimbus.blogg.se/

Respons tack!:

Ditt vackra Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0