Trettondagen - ledig dag

Sov faktiskt länge i morse men haft konstiga drömmar så jag har vaknat till och från hela natten.
Kanske dels för att Lars jobbade natt så jag var ensam
och dels för att jag börjat spela tetris igen så jag ser bara en massa figurer åka ner som ska placeras.
Nu har jag druckit mitt morgonkaffe och ätit smörgåsar.
Lars sover och hundarna tittar på mig och tänker säkert
*Åhh den där husse han klär ALDRIG på sig så vi kan komma ut*.
UT?? DET ÄR JU KALLT!
Igår hjälpte mina kollegor mig med passbyten så att jag ska få ledigt och kunna åka upp till Hällnäs.
Har ett olöst pass kvar sen är det klart och jag blir ledig 12-27 januari!
Trodde att vi skulle kunna ta upp ett flyttlass
men det blir för dyrt med släpvagnshyra
och köra två bilar ännu dyrare eftersom vi har ju bara en bil..
Lars åker ner tidigare så han ska flyga ner.
Hoppas bilen håller både upp och ner.
Robert kommer hem idag med flyg 1700 så han ska hämtas i Bromma.
Imorgon ska vi titta på en bostad till honom.
Jag har jobbat på extraknäcket igår och nu blir det inget mer där förrän i februari.
Känns ganska bra att vara ledig ett tag.
Även om jag ska anmäla mig till kommunen där uppe att jag finns där om det behövs så jag får in en fot iaf.
Hundarna kommer att stortrivas uppe, springa lösa i skogen.
Jag får inspektera huset ordentligt och fantisera ihop hur jag ska möblera.
Göra upp eld i pannan - det gillar jag faktiskt.
Hugga ved som en riktig karl har visst nån sagt att jag kan..

Ja-a då har jag nåt skoj att se framemot i alla fulla fall.

Kommentarer
Postat av: Lizaloop

kommer ni på söndag eller, tänkte så att vi kan elda så det är ordentligt varmt när ni kommer!?!

Ta med er juddy så hon får se vilken fin by vi bor i :)

Ha en riktigt trevlig dag!!

2009-01-06 @ 12:21:55
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: Tant M

Möblera som du vill? När vi var där bestämde Astrid hur ni skulle ha det och vilket rum hon skulle ha. Det var rummet ovanför bubbelpoolen.... Undrar om det går att fixa en vattenruschkana direkt ner till den?

2009-01-06 @ 13:09:49
Postat av: inger

hej



norrland välkomnar er!!! en liten tanke, hur blir det med råttor i nya huset, finns det några eller måste ni fixa själv sådant?.

hälsa!

inger

2009-01-06 @ 17:09:41
Postat av: Mötley Annika

hahahahaha Hugga ved som en riktig karl .... de vill jag se ! Vi ses snart då kramar Annika

2009-01-07 @ 16:31:12
URL: http://motleycrue.blogg.se/
Postat av: Lizaloop

Grattis på födelsedagen!

Ses snart!

2009-01-10 @ 13:12:08
Postat av: Lizaloop

Grattis på födelsedagen!

Ses snart!

2009-01-10 @ 13:12:22
Postat av: Lennart

Bra ved värmer två gånger sa pappa. Först då man hugger den och sen när den brinner. Jag och pappa högg ofta ved till deras kamin så jag att det stämmer. Jag vet allt hur man använder en yxa, hade jag också alltid en liggande i bilen.

2009-01-10 @ 15:08:26
URL: http://trannel.blogg.se/
Postat av: Sotarlena

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!

2009-01-10 @ 15:51:57

Respons tack!:

Ditt vackra Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0