Huvva he je se varmt se man schwettas så he rinn efter beena!

Sommaren hittade hit! Även så min man, så mysigt att vakna med honom.
Jag var en gång för länge sen och hittade en bra mening:

"Jag är inte ute efter någon att gå till sängs med
 Jag är ute efter någon att äta frukost med"

Så sant. Vi har nu fått äta frukost flera morgnar tillsammans och vi har också gått till sängs varje kväll,
mycket bättre när han inte jobbar natt!

Hönorna har börjar vänja sig med Hällnäsluften, idag har jag plockat in det tredje ägget verkar som om L8 är den enda som värper hittills.
Tuppen är tystlåten, tills han kommer på att man ska kanske gala lite också - då galar han sisådär 10 gånger på raken för att sen vara tyst bra så länge. Grannfrun sa att han gal vid 04-tiden en morgon. jag sover ju som bäst då och inväntar på att lars ska sätta på kaffet så jag hör då inget.

Nu borde jag köpa isolering, masonitskivor, stuvbit av plastmatta, värmelampa och det bästa vore om man fick tag i ett färdigt isolerat hönshus.

Jezzie löper så Linuz är ut på vift hos L8 och Fredrik samt deras dotter Alexandra, han år leka hela tiden med dottern som kastar gärna boll och han får sova med henne!!!
Just nu har de i sin tur lånat ut honom åt Tina eftersom de andra jobbar så mycket..
Killen blir säkerligen totalt förvirrad med alla sina hem, men så går det då man inte får bara sig med Jezzie, hon vill ju ha en riktig karl i form av en Labrador.

Vi var och släppte ut ankor och hönor imorse hos Nettan o Putte, då hade hönan med sina 3 kycklingar rymt, tur att de sökte skydd i pilkojan för det var massor med kråkor på gården. Snällt gick de tillbaka till sin bur..

Nej men Lucas - inte ska du sitta inne vid datorn i denna solskensdag.

Nästa vecka är en konstig helg..
Fredag begravning, lördag bröllop, söndag arbete för Lars.
Nu i helgen ska vi på fest på lördag och uppvakta försent min dotter som fyllt 17 år.

Ha en skön dag!

Kommentarer
Postat av: Tina

Tack för att jag ha fått haft Linuz :D Han är så snäll å go! Kommer att bli ensamt nu när han ska fara till L8 igen :(

Han får ju absolut komma och vara hos mig fler gånger om det behövs! :D

2009-06-25 @ 17:08:12
URL: http://tinytinagoes.blogg.se/

Respons tack!:

Ditt vackra Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0