Torsdag den 4 juni 2009

Idag har min man praktisk tenta och i måndags teoretisk tenta. Sammanslagen tenta för de 4 år han hitintills gått på Kiropraktikerhögskolan.
Får hoppas han klarar denna idag tillsammans med den i måndags, annars är risken stor att han måste gå om 4:e året.'

Lars har gått 4 år av 5 och hittills klarat alla tentor. Han är duktig - trots dyslexi och stress av att arbeta heltid vid sidan av studierna.

Själv har jag läshuvud men inte självförtroendet för att våga skola om mig.
Hade jag varit yngre eller fått leva om mitt liv hade jag blivit advokat eller läkare.
Nu blev jag bara en sketen konsumarbetare alt vårdare med handikappade.

Har förståss ett mycket viktigt arbete och bär på en hel del kunskaper.
Ansvar och ett rätt tungt jobb både fysiskt och psykiskt.
Men i löneförhandlingar så räknas inte en personlig assistent som nåt märkvärdigt.
Ändå är det ju ett mycket ansvarsfullt arbete och under lösa grunder, man kan bli arbetslös rätt fort eftersom man är anställd just för "den personen" skulle han/hon hamna på sjukhus, avlida eller måsta flytta in på ett gruppboende så är det "Tack och hej"...

Men jag har det bra!

Lycka till idag min älskade make Lars - skickar cyberpussar åt dig.
Älskar dig!

Kommentarer
Postat av: Lars

Tack för stödet. Du måste nog sakna mig ganska mycket när du ger mig så goda ord i dag. Annars känns det som om du tycker att jag inte gör något alls och att jag ska hoppa av skolan och ta hand om dig. LER.... Cyperpussar tillbaka. Jag älskar dig oxå.

2009-06-04 @ 23:24:36
URL: http://systerlars.blogg.se/
Postat av: Lucas

Men Lars jag stöder ju dig i allt du GÖR men att du skulle hoppa av skolan har jag aldrig sagt eller tänkt.

Men dus ka ta hand om mig jag är ju mkt äldre så den dagen kommer puss puss

Ha en bra dag!

2009-06-05 @ 07:25:11

Respons tack!:

Ditt vackra Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0