Maj maj måne

Igår var det Valborgsbrasa i Hällnäs med Kung Bore som underhållare. Tant Runa sålde lotter och man kunde köpa sig hamburgare och dricka. Trevligt och mycket folk.
Jag som varit från byn i snart 5 år tittade igenkännande på många och somliga var nya för mig. Skoj med aktiviteter i samhället.
Nästa vecka ska det vara loppis på 'Folkan' och jag har funderingar på att stå där och sälja har än inte bestämt mig om jag ska hyra ett eller två bord.
Idag har solen skinit och snön är nästintill borta på vår gård.
Skruvade ihop hammocken och har t o m vilat på den en stund.
Bytt sängkläder och tvättat de samt hängt de UTE!!! Nyss tog jag in den torra friskdoftande tvätten.
Nu ska jag strax göra upp eld i pannan så jag får mig varmvatten för visst ska man vara nyduschad när man ska få sova i en fräsch säng med nyvädrade täcken och vårdoftande påslakan. Önskar man kunde haft sällskap av sin partner inatt men nää han jobbar natt och dessutom gör han det i Stockholm.
Från och med idag så hade vi fått gifta oss, istället för att ha ingått partnerskap.
Vad låter bättre?:
- Vill du gifta dig med mig?

eller

- Ska vi ingå ett partnerskap?

Låter som om man får en viss andel av sin äkta hälft.. Jag vill ju ha hela min kärlek..

Ikväll har Lisa o Peter varit hit på kaffe och vi satt ute.
Bjöd Peter på en snaps..  80% var visst alkoholhalten han svepte den för jag sa att det var en likör..
T o m Lisa log lite extra glatt..  Peter hostade..

Nu ska jag göra upp eld och sen ska det renbäddas duschas och sovas imorgon är en ny arbetsdag

Ha en skön maj månad

Kommentarer
Postat av: Peter

Det var inte snällt!!

2009-05-01 @ 21:44:19

Respons tack!:

Ditt vackra Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0