Försäkringskassa - inte min favorit direkt!

Underbart att läsa att Kvinnorna som var gravida fick upprättelse,
det tog visst några år..

Jag har bråkat med denna myndighet många gånger och säger bara en sak:

SKITJÄVLAMYNDIGHETSOMINTEKANHAEMAPTI

Lite citat jag fått under åren:

"Jag kommer att jaga dig med blåslampa tills varenda krona är betald"
(T. Andertun - när jag fick betal tillbaka 3 års bostadsbidrag och jag frågade om det fanns möjlighet till avskrivning)

"Det är ditt val att vara sätta dig i denna situation"
(När jag hade diskussion om att jag hade mindre lön än utgifter på f-kassa och underhåll - Östersunds handläggare som skrek åt mig i telefon.)

"Nej män får inte behålla sin sjukpenning såsom kvinnor får om man får barn inom 2,5 år denna regel gäller bara mödrar"   JÄMO - nästa!

"Hej jag ringer angående din skuld på bostadsbidrag - jag drar in ditt barnbidrag"
(T.Andertun ringde mig en lördagkväll!!!! 20.30 och meddelade detta!)

Tror inte man får dra bort barnbidraget från en ensamstående förälder för att betala tillbaka bostadsbidragsskulden?

När jag betalat ränta för denna skuld så läste jag nånstans att det var fel gjort av Försäkringskassan och de blev skyldiga att beta tillbaka räntan, ringde då och undrade.
Fick till svar "Du har betalat 33,- i ränta belopp under 50,- återbetalas ej!"

Fick pengarna tillbaka 2 år senare och då var beloppet nästan 4000,-
(Fel information...)

I våras så skrev jag ett brev till försäkringskassan om min minskade lön.
Fick svar av de att ärendet behandlas, beslutet gäller tills dess att jag får nytt svar.

Det var i APRIL  nu är det NOVEMBER - har inget svar fått - ÄN!!

När det gäller skyldigheter då går det fort -
när det gäller rättigheter då går det lika långsamt som en snigel på motorvägen..

Jag är glad att jag sällan och aldrig är sjukskriven. OM jag blir sjuk så sjukskriver min läkare mig! Försäkringskassans läkare kan annullera en sådan sjukskrivning utan att ens träffa mig!

Är jag sjukskriven behöver jag ha flera läkarintyg av olika läkare för att det kan bli på tal om godkännande. I nästa stund så är det lång kö för de sjuka att få träffa en läkare - så konstigt...??

USCH!!


Kommentarer
Postat av: Micke

"när det gäller rättigheter då går det lika långsamt som en snigel på motorvägen"



Japp, som blir överkörd dessutom... :(

2009-11-06 @ 07:37:33
URL: http://beckfjall1.blogg.se/
Postat av: Daniel

Stryk sku de ha på rävä!

2009-11-06 @ 14:43:49
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Respons tack!:

Ditt vackra Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0