J*a Telia!

Eller ska jag skriva Iphone??

Jag köpte en Iphone för två år sedan. Har fungerat sisådär..
Ibland bara slutade den fungera, de på telia visade hur jag skulle uppdatera den genom att trycka på två knappar samtidigt..

I somras då jag skulle flyga så fungerade inte avstängningsknappen alls!  Jag la den i "flygplansläge" och så har den fungerat sen dess förutom att jag inte kunnat stänga av den.
I förrgår när jag skulle sätta den på laddning så "dog" den.
Nåja tänkte jag den laddas ju på natten, men nää den är urdöd nu!
Vi kollade med olika laddare och så kom jag på att jag faktiskt tappade den i golvet samma dag så den måste ha fått sig en törn.
Nåja jag har ju hemförsäkring, men självrisken är 1500,- och dessutom skrivs ju en telefon av..
Igår gick avtalet ut med Telia - mitt mobilabbonemang alltså skulle förnyas.
Känner nästan på mig att Telia har nå fjärrstyrda mobiltelefonidödare..

S*T*N  i gatan!

Nyss beställde jag en ny mobil, tog en billigare sort.
Förnyar inte mitt abbonemang utan funderar på att ha refill istället? Kontantkortstelefoni tjänar jag väl kanske på?

Nu har jag rengjort hönshuset - från det ena till det andra!

Tjohej!

Kommentarer
Postat av: Mia

Jag tycker det låter ganska bekant, min funkar ungefär likadant, fast den lever fortfarande ;-)

2011-12-01 @ 15:45:58
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Micke

Kontantkort får det bli för mig nästa gång..är trött på alla dessa nymodigheter...pet-skärmar o allt vad det nu är..nä..återgår till stenåldern jag..trivs bra där.

Ha en fin kväll Lucas..!

2011-12-13 @ 20:52:19
URL: http://guldkryckan.blogspot.com
Postat av: Lennart

Min bror har en Iphone, likadant hans sambo och även vår gemensamma kompis Lars. Dessa personer tjatar ständigt på mig att jag också ska köpa en sån för den är så "underbar"! Men! Dessa mobiler fungerar inte ihop med bluetoothen i bilarna jag kör så jag kan inte prata handsfree. Vilket jag gillar, plus är är ETT KRAV i Tyskland bakom ratten. Att prata utan handsfree där betyder tusenlappar i böter. Plus att jag pratar helst utan att hålla i mobilen, det är enklast så. Jag fattar inte heller vitsen eller fascinationen med att behöva vara uppkopplad dygnet runt? Jag har 2 Nokia E-modeller där jag kan få in mailen och surfa när jag vill, samtidigt så kan jag koppla in mig på handsfreen i bilarna jag kör helt utan problem så jag håller kvar i det jag har.

2011-12-20 @ 20:30:47
URL: http://autobahnfahrer.blogg.se/

Respons tack!:

Ditt vackra Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0