3 januari 2011

Årets två första dagar hann jag knappt uppleva. Så fortsätter det i denna takt så har vi snart oktober igen.

Nyårsafton bestod av jobb sedan en kort visit hos Mia där min man var och åt god mat. Jag for hem till hundarna för Jezzie är otroligt stressad av fyrverkerier.
Jag tillät de att sova i sovrummet de kröp under sängen bägge hundarna så årets dammråttor försvann snabbt in i pälsen.

Nyårsdagen blev det arbete igen och det var skoj, jobbade 7-19 på ett gruppboende där jag jobbade första gången inom vården för 15 år sedan. Det var lite konstigt att bli kallad Jari hela tiden.

Det är ju snart 9 år sen jag bytte namn.

Igår var vi till Lycksele och hälsade på Lars släkt, först hos Ann, Tomas och Elwin samt Ängla.
Gulligast var nog Elwin han blev igår 3 månader. Snäll gosse.

Blev bjudna på middag hos Lars syster Inger med familj och det var också trevligt, Lars bror Bengt med familj var där också.

Lars hade med sig massagebänken och de turades om att få massage, fast han gav de kiropraktik och klämde kotor för fullt. En del skrek av njutning och andra av förskräckelse.

Ja då var det bara att bege sig hemåt till hundarna och Tack Lisa o Peter som rastade de.

Idag har jag ledig dag, sonen Robert ska komma tillbaka med fårrden och jag ska skjutsa honom till Umeå.

Jag har planerat en Stkhlmsresa runt den 21/1 och hälsa på Robert o matilda, han vill ha hjälp med att tapetsera ett rum.

Lars fick ett ryck och var på väg att boka en utlandsresa igårkväll, vi höll på och kollade och funderade på att åka runt den 14/1 en vecka men det blev inget av det.

Han har lite panik över vad han ska ge mig i födelsedagspresent. Innan vi la oss så sa han nåt om att föra över pengar åt mig och jag får köpa nåt själv..

Om drygt 1 år fyller jag ju jämnt så då har vi funderingar på att åka till ett varmt land och fira jul, nyår och min födelsedag utomlands. Strunta i julklappar och bara njuta.
Men på ett år kan ju mycket hända så vi får väl se.

Så är livet med oss just nu. Jag sitter i min nattsärk och funderar på vad jag ska ta tag i ..

Finns en del att välja mellan, städa, tvätta, elda, bära in ved, hönsmatning, hundpromenad, klä mig, slöjda, sitta vid datorn, lägga mig och vila eller kanske fylla på mer kaffe i muminmuggen.

Ha det gott mina kära vänner!

Kommentarer
Postat av: Lennart

Det där med skotträdda hundar känner jag till. Mina föräldrar hade en stor och stark dobermann. Han var den snällaste hunden jag har känt (förutom en dobermanntik på stallet utanför Enköping där jag jobbade i min ungdom) en del människor var faktiskt rädda för honom, men så fort han hörde den minsta smäll från en liten liten smällare så blev han alldeles skakis och for iväg och gömde sig någonstans. Helst under en säng, en gång försökte han faktiskt klämma sig in under soffan. Varje nyår blev han alldeles skakis och sjuk.

2011-01-04 @ 18:57:28
URL: http://autobahnfahrer.blogg.se/
Postat av: Lizaloop

Tack själv för hundrastningen!!

2011-01-05 @ 20:34:09
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: Mia

Stooooort GRATTIS på födelsedagen...som sagt, en bra dag att fylla på, dessutom lätt för mig att komma ihåg.. ;-)

2011-01-10 @ 13:56:05
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Cina

Ozzy var inte skotträdd men min nye lille kille han gillade det inte alls.

Han satt under skrivbordet och skakade stackaren.

Det var ju första nyår med honom så vi hade ingen susning om att han var så rädd. Tror nog att dom pjoskade mkt med honom i hans förra hem. På gott o ont.. Ha det gott där upp i norr..

Kram

Cina o Gizmo

2011-01-10 @ 14:28:44
URL: http://hissen.blogg.se/

Respons tack!:

Ditt vackra Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0