Reseäventyret fortsätter

Dag 2

Vaknar tidigt,  dricker snabbkaffe och bröd. Packar ryggsäcken och börjar vandra söderut
enligt google så ska det ligga ett nakenbad ca 2 km söder om Stavros.

Promenadavstånd..
Promenerar, och promenerar och när jag håller på att ge upp kommer skylten med ortsnamnet.
Just nu när jag ska skriva det så är det en slags "blackout" men Tarsanus kanske??
Jag vandrar mot byn, går lite vilse och fortsätter gå.
Kommer till en liten by med liten strand och alla är påklädda, alltså ingen nudiststrand. Promenerar vidare och ser en liten kyrka som är övergiven, backar ner och så ser jag en skylt som visar spahotel Stavros, tänker att det är ju i alla fulla fall tillbaka mot orten där jag bor. Kommer till en åker som man kan ana lite vatten vid så jag går över åkern och kommer till en liten vik.
Bilar har någon gång kört ända fram så jag vandrar till stranden.
Hmm  detta kan nog vara nudisttranden, det är litet det ser ut som folk solat här och det ligger en del skräp här och där, äsch jag klär av mig och solar, tar mig ett dopp jag är alldeles ensam på stranden så jag tänker att om nån kommer så kan jag ju bara ligga på mage och klä mig utifallomatt jag har fel..

Det kommer en bil och ut kliver två grabbar, jag solar och så hör jag "plums" kollar upp och de har iklätt sig dykarkläder och snorklar.

Lite längre bort på andra sidan sjön så ser jag några som går på stranden, de ser ut som om de spanar.
Tar mig ett till dopp och försöker se om DET kan vara ett nakenbad.. för detta ställe är det nog inte.
Klär mig går på klippor bland taggiga växter och aktar mig för att riva mig ramla eller trampa på nåt otäckt djur.
OM nån iakttog mig så tänkte de säkerligen "En fjolla från stan går på stranden och är livrädd för flugor"  så måste det ha sett ut.
Ganska så direkt ca 500 m fram så kommer jag till en riktigt fin strand, det är en vik med klippor solen lyser och vattnet är rent och inga stenar i vattnet. Wow!
Jo och en massa nakna människor. Alltså hittade jag till slut!
Solar kanske 4-5 timmar har med mig kalla öl och simmar emellanåt.
Helt underbart!
Det är blandat med folk men faktiskt mest Greker tror jag.

Nåja jag är då nöjd och vandrar till slut hemåt, inser att jag om jag gått längs vägen ca 100 m till så hade jag sluppit alla taggiga buskar och vassa klippor/stenar.

Går in på butiken och köper tzatziki och mera öl, vatten och en stor glass. Lite frukt. After Sun och solskyddsfaktor 30 köper jag också.
Gör min middag som blir pasta och tonfisk på hotellrummet.
Känner att jag solade nog lite för mycket ialla fall.
Nu efteråt så var de 2 km till stranden enligt google ca 7-9 km...
Somnar - tror jag.
Blir en natt där jag bränt mig och jag fullkomligt brinner och hur jag än försöker ligga så är det ont och varmt..

På morgonen så tar jag bussen in till stan och tänker att jag får ta en stadsdag istället för solardag.
I stan så går jag runt lite är på ett InternetCafe och surfar.
På Busstationen så är det två kvinnor som försöker sälja guld, jag iakttar och funderar.
De går fram till två äldre kvinnor Greker och visar en guldring, tar fram ett armband, viskar priset i örat på damen som tar fram plånboken, hon får en tjocj guldkedja också.
Nu blir jag nyfiken och funderar på vad hon månne ska betala....??
Hon betalar 20 euro för allt. Försäljaren plockar fram mera guld ur BH:n och visar med en kniv att det är äkta guld. Den andra kvinnan som inget köpte börjar se ut som om hon tycker situationen är besvärlig och bara skakar på huvudet, en till säljare kommer fram och det blir otrevlig stämning bland dessa kvinnor, hon som handlat ser ut som "Va farao har jag gjort??" hennes väninna ser ut som "Mig lurar ni då INTE" och de som säljer försöker och försöker få på de mer "guld".
Min buss ska avgå och jag letar efter bussen till Stavros, det är fullt med folk lite KAOS och jag hittar ej bussen men kvinnan som väntade på bussen med mig på första morgonen ser mig och visar mig till den buss som hon ska åka med.. nej nej Stavros säger jag och hon frågar busschauffören som visar rätt buss höll på att missa den precis!  Man hann bli orolig.. ja lite iallafall  :-))

Hoppar av bussen vid "Tarsanus" och går till nakenbadet, känner hur bränd jag är och smörjer kroppen med solskydd, känner också hur hett det är i luften men samtidigt svalt i vattnet, har frossa och på nakenbadet är det mer folk idag. Även en fotograf som går runt och fotar folk???
Han är där med ett gäng killar  4-5 st och en tjej och de fotas i alla möjliga vinklar.

Solar badar och dricker öl men skyddar axlarna men det känns att jag brännt mig...
Nu är det ju sista dagen innan hemresa så jag måste ju sola och bada..

Går hem och bestämmer mig för att äta ute ikväll...
Byns enda (??) restaurang nej det kanske var två restauranger eller tre..? Nåja jag väljer mellan de två och jag är enda kund.. på bägge ställena.
Funderar på att jag ska käka stora köttfärsbiffar med tomatsås.
Sätter mig, servitören är glad att få en kund och han visar menyn som saknar just såna biffar med tomatsås så jag beställer hamburgarebiffar med pommes.. han visar med händer STOORA BIFFAR och STOOR TALLRIK..
Beställer kolsyrat vatten till - räknar ut att det kommer att kosta ca 15 euro..
När jag får maten så är det en besvikelse, torrt och smaklöst.
Äter och får tvinga i mig maten, ser glad ut som om jag är nöjd eftersom jag är väl den enda kunden denna vecka..??
12 euro blev det.. hem och packa och sova och stiga upp tidigt.. imorgon är det ju hemresa...

forts följer..


Kommentarer
Postat av: Cina ( via Gizmo )

Hoppas resten av resan blir kanon.. Med bra mat, fina stränder och en massa roligt.

Här har det varit väder kaos inatt. Värsta åskvädret jag varit med om på MKT länge.



Ha det gott

Tjingeling

2011-07-22 @ 14:17:00
URL: http://gizmopojken.blogg.se/

Respons tack!:

Ditt vackra Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0