Längesensisteller?

Så är det men på sommaren bloggar man väl knappelunda??

Nåja allt är bra med mig haft semester, jobbar nu min tredje vecka efter semestern
 
Vi har varit på Åsele marknad och i Haparanda.
 
Hönsfarmen fortgår vi har en hel del kycklingar och hur vi ska vinterförvara de är inte helt klart än.
 
Men men igår och idag kläcktes våra första vaktlar av 12 köpta ägg var 11 befruktade och hitintills har vi 6 kläckta.
Så små!
 
Så fin bild fick jag av Ulrica och hennes tjejer idag - han är söt vår lille cocker!!

Vaktlarna

Kommentarer
Postat av: Lennart

Min kompis Gerhard i Tyskland har en massa höns. Eller rättare sagt, hade. När jag var dit nu i sommar så berättade han att en hök hade flygit runt en dag och dödat flera som hade sprungit ute i trädgården. Några dagar efteråt gick han ut på kvällen till hönshuset för att se om det fanns några ägg där. Då satt höken inne i hönshuset och resten av hönorna var döda.
När jag var liten och min farfar bodde i Hammerdal hade han höns, 40 stycken. Det var ett evigt kacklande i lagårn.

2012-08-18 @ 16:38:17
URL: http://autobahnfahrer.blogg.se
Postat av: Micke

Som liten knodd var jag ju på landsbygden på somrarna och hjälpte till med skötseln av en del djur..bla då höns...ja..var väl inte mycket jag fick göra förstås...gav dem mat och plockade ägg.
Minns att det luktade ganska illa....men goda ägg blev det ju.

2012-08-22 @ 07:36:07
URL: http://guldkryckan.blogspot.com

Respons tack!:

Ditt vackra Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0