Surgubbe

Godnatt alla människor och djur. Jag har slutat vara glad, nu är jag mest bara sur. Känner för att gräva ner mig. Men jag ska väl försöka vara med på ett hörn ett tag till.
Så ha tålamod med mig, just nu är det verkligen:

Älska mig mest
När jag förtjänar det minst
För då behöver jag det bäst.


Och nej jag vill inte ha en massa uppmärksamhet eller tycka synd om mig..
 Jag är bara så JÄVLA LESS!

Jag gissar att det beror på att jag sällan och aldrig gör nåt bra - ändå försöker jag göra så gott jag kan.
Har man som jag haft en jävligt konstig barndom, sviken av så många människor.
Aldrig fått känslan av att vara älskad, respekterad.
Jag är inte vacker, jag har ingen fin röst
jag bryter på finska och jag är väl medveten om min dåliga klädsmak och jag är ingen fotomodell heller.
Jag har bara varit mig själv i många år och tydligen så duger det inte.

Önskar mig en riktigt god vän en bästis som jag kan prata med om allt sitta och fnissa med..
Men det har jag inte och har då aldrig haft det heller.

Kommentarer
Postat av: Rolle

Har känt så ett antal gånger, men jag har någon sorts tro (vet inte vad det är ) som ger mig tröst och styrka. Självklart händer det fortfarande att jag stickar på min offerkofta, (känner mig som ett offer och tycker synd om mig själv), men jag har lovat mig själv att maximalt 15 minuter om dagen känna mig så. Jag har tack och lov några vänner som jag kan prata med och som har förståelse utan att konstant stryka mig medhårs. Jag tror att vi ( du och jag ) skulle nog med en massa prat lösa många problem. Delar lite av min styrka till dig så att du kan plocka fram din egna.

2012-05-14 @ 00:04:23
Postat av: Sotarlena

Du duger så bra som Du är. Jag gillar Dej och dt finns nog många fler som gör så. Och att Du bryter på finska e`bara charmigt. <3

2012-05-14 @ 13:01:35
Postat av: Lennart

Jag är också mig själv och naturlig, har fått höra att man ska vara det och inte göra sig till. Jag har inte många vänner men de få jag känner värdesätter jag mycket och de gillar mig. Tyvärr kan jag inte prata finska, men jag verkar ha en underlig dialekt. Fattar inte varför alla frågar om jag kommer från Dalarna? En gång då jag sa till en norrman att jag är född i Askersund och uppväxt i Örebrotrakten så sa han - Nej! Det kan inte stämma!

2012-05-15 @ 20:03:46
URL: http://autobahnfahrer.blogg.se/
Postat av: Jörgen

Du är som du är och jag är som jag är....och det skall man vara glad över...du är en go gubbe o inte en sur gubbe...Ha det gott vännen

2012-05-19 @ 17:21:43

Respons tack!:

Ditt vackra Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0