I mitt förra inlägg MYS nu bara stress

Hunden vår är livrädd för smällare.. Vad sker just nu?
Massor av smällare hela tiden och så fort vi går ut så smäller det och hon drar och sliter och vill in direkt.
Hon flämtar och gömmer sig..
Detta redan veckor innan Nyårsafton.
Jag förbannar alla som har fyrverkerier till salu och till de som köper ut till sina barn.
Hur mycket skador blir det inte och miljön mår knappast bättre, nedskräpningen och vad kostar inte allt detta?
Nej lägg pengarna på något vettigt såsom cancerfonder eller stadsmissionens insamling för hemlösa.
För egentligen är det olagligt med fyrverkerier och smällare i bostadsområden och endast tillåtet under ett visst antal timmar runt nyårsskiftet. Däremellan är det förbjudet.

Idag var det en kille i 11-års åldern som smällde smällare på vår gård. han hade sin lillebror med sig..
Föräldraansvar var borta för de syntes inte till.
Jag skulle rasta hundarna men det gick ju inte..
Nu spelar jag på stereon med hög volym för jag ska jobba och Lars jobbar och hundarna är ensamma hemma..
Skulle inte bli förvånad om grannarna ringer och klagar på den höga musiken - men tror ni de klagat på smällarna?

Ha en bra nyårsafton - utan smällare som låter och skadar..

Kommentarer
Postat av: Mia

Önskar er ett riktigt gott slut på det gamla och en god fortsättning på det nya året, det kommer att bli såååå bra! L

2008-12-31 @ 08:21:36
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Lennart

Har en bekant med en skotträdd hund, han ger hunden lugnande pillar på nyårsafton. Hunden blir alldeldes lullig. Gott Nytt År!

2008-12-31 @ 09:05:37
URL: http://trannel.blogg.se/
Postat av: Lennart

Gott nytt år!

2008-12-31 @ 11:24:05
URL: http://trannel.blogg.se/
Postat av: Anna-Maria

Känner igen det där, min hund är precis likadan...Om det "bara" vore vid tolvslaget, men som du säger, det pågår veckor före, och även efter...jättejobbigt!!



Gott nytt år önskar jag dig, Lars och hundarna(trots smällarna...)

2008-12-31 @ 14:07:00
Postat av: Christa

Jag har tack o lov en hund som inte bryr sig om smällare men jag vet hur det är.

Min bror brukar hyra en stuga i vildmarken över nyår för att skona sin hund.

På bloggen kan du kolla fina fyrverkerier UTAN att hundarna hör smällarna.. Stackars hundar som lider av sådand. (skickar gosiga klappningar)

Ha nu ett fint nytt år allihop

Kram

Christa

2009-01-01 @ 15:23:09
URL: http://hissen.blogg.se/

Respons tack!:

Ditt vackra Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0