Uppe i Hällnäs

Har en stor flyttbil som jag kört från Östberga till Hällnäs, vidare idag till Rönnbacka.
Ska hämta grejer.
Uppresan gick mycket bra, med trevligt sällskap så gick det ju fort.
Kom hit sent igår kväll, men tog en promenad med Frodo och tittade till mitt "gamla" hus.

Jag sålde det för 2 år sen med diverse möbler och inredning.
Kändes som om huset stått stilla sen vi lämnade det, samma gardiner uppe och t o m porslinshönan stod på samma ställe ute på gården.
Dessvärre tycks ingen bebo huset så det var vildvuxet oklippt gräsmatta och källarfönstret stod öppet - hmm hur många möss bor inte där????
Gick en runda innan det var dags för sängen, nostalgiskt att se att "det mesta" är sig likt.
Nu har värdfolket snart stigit upp så då blir det fortsatt resa till Rönnbacka.
Sonen ska följa med och lyfta.
Tur att Liza och Peter också hjälper till.

Sedan lir det hemåtfärd med fullastad bil.

Hoppas du har det bra!

Och jag hinner nog inte hälsa på nå folk nu denna resa men enligt min man Lars ska vi ju upp i slutet av augusti igen så då kanske...

Helene är kvar i Stockholm och har busskort och busstrejken är avblåst!
Lars jobbar.
Fick se en nyfödd bäääbis på mobilfoto igår - GRATTIS!!

Kommentarer
Postat av: Christa

Att inte hinna runt hos alla mitt i sommaren ser jag som ett sundhets tecken.. Att det finns ett riktigt liv utanför bloggen. Och det livet vill man gärna leva, inte minst i sommar tider.

Ha det forts gott vännen så hörs vi längre fram

Kramiz<

Christa o Ozzy

2008-07-05 @ 12:37:42
URL: http://hissen.blogg.se/
Postat av: Lizaloop

Tack för de här dagarna, vi ses vecka 33!

2008-07-05 @ 19:05:26
URL: http://lizaloop.blogg.se/

Respons tack!:

Ditt vackra Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0