Hmm galna grannar!!

Bloggat sin månadshandling....  kopierar detta och ger ekonomiska råd!!!
Det jag strykit över kunde ni ha skippat det jag fetmarkerat är helt OK och resten är väl onda måsten..

Fönsterspray 750ml
Universalspray 750ml
Sköljmedel 2l (Miljöfarligt)
Skurmedel 1,5l
Svintobollar 2st
Köksspray 500ml
Fönsterraka
Disksvampar 10st (2 räcker man kan tvätta de)
Disktrasor 8st ( (2 räcker de kan tvättas)
Diskborstar 3st
Tvättmedel 5,25kg
Diskmedel Yes 1l

Skurhink
Doftspray 1st (Hallå naturligt med skitlukt)
Handtvål 1l
Schampoo 2in1 300ml
Schampoo 500ml
Balsam 500ml
Deo Axe 50ml
Tandkräm Kids 50ml
Tandkräm 2st
Duschcreme Axe 250ml
Duschcreme
Palmolive 600ml
Rakblad Mach3 5pack (Skäggiga män är nice)
Toapapper 40 rullar
Nudlar 20pkt
Vindruvor 600g
Köttfärs 3kg
Skrattande Kon 1st (onööödigt)
Blöjor 2pkt
Pasta 9kg
Lättdryck á 2dl 6st (Lightprodukter går direkt bort)
Ketchup 1st
Isbergssallad 2,5kg
Tortillachips 1påse
Rökt skinka 1kg
Rödbetor 520g
Leverpastej 2pkt
Tomater 2,1kg
Champinjoner 5burkar
Potatiskroketter 1,4kg (Hallå färskpotatis skala och gör hasselbackspotatis!!)
Ris 2kg
Fryspåsar 3pkt
Krossade tomater 3pkt
Majs 5burkar
Våtservetter 2pkt
Nappar 3st
Tacokrydda 5påsar
Bea-sås 6påsar (FETT!!!!   HUVVA)
Smörgåsgurka 1,7kg
Glödlampor 8st (Men det är ju ljust ute jämt det är sommar!! MILJÖSPARA!!)
Tortillabröd 12st
Majonäs 500ml
Oliver 500g
Makrillfilé 3pkt
Kycklingklubbor 2kg
Kycklingfilé 2kg
Kaffe 6pkt
Ostronsås 150ml
Grillkrydda 1burk
Vitlökspeppar 1burk
Tacosås 2st
Fiskpinnar 30st
Kyckling innerfilé 750g (Ni kan ju inte kyckling hur mycket som helst ni kacklar nooog på loftis he he)
Mjölk 6,5l
Köttbullar 1kg
Pyttipanna 3kg
Mariekex 3pkt

Limpa 900g 2st
Grovbröd 800g
Gurka 2,5kg
Bananer 1kg

Paprikamix 2st
Rödlök 0,3kg
Gul lök 1,2kg
Lätta
600g 3st
Turkisk yogurth 1l 3st
Margarin 2kg (FETT)
HotDogs 60st  (Svensk korv blääää!)
Bacon 9pkt
Syltkakor 600g       Hallå!
Havreflarn 600g     Baka
Chokladflarn 600g Bullar!!!
Salami 400g
Kassler 2kg
Filmjölk 2l
Kotletter 2kg
Knäckebröd 900g
Äpplen 2,2kg
Falukorv 1,6kg (som sagt svensk korv bläääääääääääääääääääää)
Olja 2l 
Kaviar 250g
Fetaost 1kg
Vattenkastanjer 220g
Välling 30l
Prästost 1kg (Har ni blitt religiösa???)
Hushållsost 2,2kg
SInlac Gröt 1pkt
Frostflakes 1pkt
After Eight 4pkt (Försök inte!!!)
Ägg 24st
Gerbilmat 1kg (Helvete lät de svält ihjäl!!!!!)
Tuschpennor 60st
Gatukritor 20st


Så kolla nu vad ni hade sparat om JAG handlat åt er.. Var är havregryn? Vetemjöl och jäst och sist men inte minst HALLÅ!!  När man har barn köper man inte TUSCHPENNOR!  Då är det vattenkritor.

Men men skyll er själva som bloggar er inköpslista.. då kommer MoralFarbror L och ger råd och rön..

Kommentarer
Postat av: Grannen

Ååååkej, jag ger mig, vissa grejer är för mig helt onödiga, men barnen gillar. Tex korv ;) Bea-såsen görs utan fett och. Äsch. Skitsamma :p
Havregryn glömde jag köpa och mjöl har jag hemma, men jag tänker INTE baka. Får för mig sånt ibland, men det är ju jobbigt ! Alla kakorna är faktiskt till dopet ;p After Eight:en också. Pennorna och kritorna är mutor, annars ger jag dig barnen haha.
Kram på dig din MoralFarbror !

2008-05-21 @ 08:15:47
URL: http://galnafamiljen.wordpress.com
Postat av: Grannen

Haha, kärlek också ? Räcker det inte med pennor ? ;-)
Jo, jag har funderat på att skriva ett brev men vet inte riktigt hur jag skulle formulera mig. Det får bli av i framtiden, när jag verkligen blir arg/ledsen/frustrerad och har energi till det. Just nu bryr jag mig inte så mkt, mest än för barnen då.

2008-05-21 @ 18:56:56
URL: http://galnafamiljen.wordpress.com
Postat av: Xena

Det var minsann en lång handlingslista. Jag som bruka tycka att min är lång *fniss*
Nåja nog om detta.
Vill du se ngt riktigt sött så titta in hos mig.
Och du.. Ingen fara det är ingen kaloribomb ;)
Ha det gott du o mannen o voffsingarna

Xena

2008-05-22 @ 11:10:45
URL: http://stollan.blogspot.com

Respons tack!:

Ditt vackra Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0