Snart avklarat första veckan här.

I går var Lyckselesläkten här och det var full rulle.
Lars hade gjort mat så det räckte åt alla och blev kanske lika mycket över så nu kan jag äta spaghetti och köttfärssås minst en vecka till frukost lunch middag kvällsfika och nattmål.

Idag skjutsade vi Astrid till sina morsor åt lunch där och sedan skjutsade jag Lars till flyget.

Då började jag fira min gräsänklingstid - med shopping!!

Köpte saker som saknas och det var allt ifrån en bit blodpudding till en ny täckjacka åt mig för 99,-
totalt handlade jag för ca 400,- och det blev ett nytt duschdraperi diskborstar toaborstar mysdress och jackan och hundben havredryck och ett block bläckpennor svinto 10 galgar shampo och TUPLA..

Nåja tog en promenad med hundarna när jag kom hem och hälsade på hos en familj som jag jag inte träffat på drygt 3 år. Trevligt!

Nu är tvättmaskinen igång, det brinner i vedpannan och diskmaskinen låter jag har satt på frysen och kelat med hundarna och hängt en tvätt.
Det började pipa mystiskt tills jag förstod att batteriet var slut på en brandvarnare. Så brinner huset upp inatt så lär jag inte vakna men jag bloggade in i det sista förstår ni.

Huset känns mycket bra och det känns verkligen *hemma*
Nu ska jag bara få mig ett jobb också och det är rätt klart med att jag får en tjänst på 50 % nu.

Snön yr och det är ca -5 grader ute. Bilen står i garaget.

Ha en bra natt

Kommentarer

Respons tack!:

Ditt vackra Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0