Våran egna lilla studiecirkel

Ibland är det ju så att man får inte saker gjorda som kanske är lätt åtgärdade eller bara man kommer inte till skott, eller så behöver man hjälp av flera personer.
Så jag kom på idén med några grannar här, vi samlas då hemma hos familj 1 en kväll då är vi där alla i familj 1,2 och 3, innan har då familj 1 skrivit ner en göra lista.
Den som har fixarkväll hos sig bjuder på maten och alla kollar på göra listan och gör det de känner för.
Första kvällen kom de till mig, jag fick uppsytt nya gardiner, utburet skrot till garaget och inburet möbler från garaget, det dammsögs, det klistrades upp vägg/dörrmönster, fick upp spegelhylla samt förvaringshylla upp i toan.  Alla drog sitt strå till stacken.
I tisdags var det dags för familj 2. 
Först så umgås vi ju, sen görs en massa nytta, vi äter tillsammans, fikar tillsammans och det tråkiga blev kul!

Bra va?

Här är klistermärkena som kom upp på dörrarna. Köpte dessa på Dollarstore för länge sen men de har aldrig kommit upp förräns nu!




Som vanligt så uppskattades det inte av karln jag har i Stockholm, han uppskattar aldrig nåt vi/jag gör.
Dammen var på fel ställe, gardiner hänger fel, fel sovrum, fel sängkläder fel fel fel...
Tack!

Kommentarer
Postat av: Lars

Jag uppskattar visst saker du gör men i mina tankar har jag alltid tänkt att det skulle vara på ett annat sätt. Vi ser olika på saker och ting och jag vänjer mig vid det du har gjort och accepterar det. Puss

2009-11-26 @ 23:38:53
Postat av: Lizaloop

Lars är nog bara lite avundsjuk på oss som får bo och umgås i hälnäs, så hans frustration måst eju gå ut över nånting, å nånting råkar vara dej ;)

2009-11-27 @ 18:19:31
URL: http://lizaloop.blogg.se/

Respons tack!:

Ditt vackra Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0