Lucas ideer Nudistcamping och äldreboende

OM jag fick arrendera Campingen på Kärleksudden i Hällnäs nästa sommar så skulle jag öppna en av få nudistcampingar i Sverige.

Snacka om att folk i Hällnäs skulle vara förgrymmade för att jag förstör vår fina camping med "snusk".
Nudism är inte snusk det är naturligt och man skulle kanske locka hit en del folk.

Hällnäs behöver mer folk, mer fart och så behöver det ju hända saker som vi är ensamma om.

Därför tycker jag att IKEA inte ska starta på f.d. Sanatoriumet, inte heller behöver det bli ett fängelse eller flyktingförläggning.

Jag har ideer jag har fantasi men jag är som de flesta - utan pengar dvs startkapital, annars hade jag för länge sedan öppnat en stor lågprisbutik i Hällnäs som var som Ullared, men heter såklart " HällnäsStormarknad"

Nej NYA ideer, det kan ju faktiskt bli ett äldreboende med 3 avdelningar.

Avd. 1)

Ett hem med enbart finsktalande personal för dementa finländare som tappat svenskan. Här serveras det karelsk stek, karlska piroger, memma och rågbröd med riktigt smör. Till helgen bastar man och såklart dricker man en Lapin kulta eller en Koff öl i bastun. Grillar länkkorv.

 

Avd 2)

Ett HBTQ hem för Homo, BI Trans och Queerfolk med personal utan fördomar och öppna sinnen, man kan ha temafester och par får bo tillsammans tills livets livets slutskede utan bedömningar av biståndshandläggare som säger att man är för frisk.
Här får man klä sig hur man vill och ingen höjer sina ögonbryn.

Avd 3)

Vård i livets slutskede, med lugn harmoni och man får njuta av sina sista dagar, veckor månader. Massage, god mat, omvårdnad med respekt, anhörigrum, varje rum är inrett med fina färger och inger ett lugn som ger trygghet och varje person har en egen liten persongrupp runt sig som vet precis hur man vill ha det.

Dessa tre avdelningar är ju inte i direkt anslutning till varandra, för det ska finnas plats för personalen med friskvård och metodhandledning för all personal.
Ingen outbildad ska få arbeta här, alla är handplockade och lönen är samma för alla dvs bra lön, för här får man arbeta mycket psykiskt och fysiskt men det både ger och tar.

Visst har jag bra ideer?

Hällnäs ska inte vara en utdöende by utan en ort som ska leva vidare och det ska hända saker, dvs
"
Hä som hänn, hä hänn hänna"

 


Kommentarer
Postat av: Lizaloop

jag tar anställning på vad du än öppnar, dock inte nudistbadet!

2010-09-27 @ 15:04:20
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: Lennart

Jag skulle gärna hälsa på i din camping, kanske t o m bosätta mig där. Sen då jag blir gammal och virrig är det bara att köra mig till hemmet. Jag kan inte mycket finska, men jag är bra på att lyssna, le och nicka. Piroger, memma, Lapin kulta och bastu är väldigt lockande. Visst ja, massagen vill jag inte missa!

2010-09-27 @ 19:40:02
URL: http://autobahnfahrer.blogg.se/

Respons tack!:

Ditt vackra Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0