Bojkotta detta bad!

Jag var till Liljeholmsbadet idag med en god vän. INNAN besöket kollade jag på hemsidan
om det var öppet och mer uppgifter.
Där står det att Badkläder ej är obligatoriskt fredagar,
så gladeligen naturist som jag är far jag dit utan badkläder.
I kassan blir jag otrevligt bemött och hon säger att det är badklädestvång!
Jag hänvisar till hemsidan och att jag tittat i där innan jag for hemifrån.
Hon säger bestämt och otrevligt att så är inte fallet.
En man som jobbar där kommer och säger samma sak, då ifrågasätter jag hemsidans uppgifter.
Men jag säger då ockskå att eftersom det är felinformation så ska jag ju INTE behöva betala hyra för badkläder.
Nej hon ska ha hyra.
Mannen säger att hon ska kolla in hemsidan varvid hon säger att det får vi inte göra,
vi får inte gå ut på nätet på arbetet.
Nåja till slut ger hon sig och visar hemsidan.
Jag visar henne texten, hon säger att nån ändrat det nu.. (Vadå paranoid)..
Vi får hursomhelst inte gratis badkläder,
jag måste ändå ha badkläderna på och ingen ursäkt får man..

Så nu är det då slutbadat där..

Det är Stockholms Stads badhus..

Kopierat från hemsidan:

Bergsunds Strand 2, 117 38 Stockholm
Enhetschef: Imre Nagy, 070-417 93 99
Telefon kassa: 08-668 67 80, fax: 668 67 80
 
Ordinarie öppettider
Måndag
Tisdag
Onsdag
Torsdag
Fredag
Lördag
Söndag

07.00-19.00
07.00-16.00
07.00-16.00
07.00-17.00
07.00-19.00
08.00-14.00
Stängt

Måndagar endast damer
Fredagar endast herrar
Badkläder ej obligatoriskt dessa dagar.
 

OBS! Övriga dagar badkläder obligatoriskt!
 


Måndagar
endast flickor, fredagar endast pojkar.
Söndagar stängt
.

HARMONISKT!

liljeholmen

När du vill stressa av är ett besök på Liljeholmsbadet en bra hjälp. Simma i ett lugnt tempo och efter det koppla av i bastun eller på balkongen ovanför bassängen. Du kan även sitta på bryggan på baksidan och sola om solen tittar fram. Vi har sett till att bevara den gamla miljön från tiden då badet byggdes år 1929. Vi har även separata dam- och herrdagar - se öppettider.

Bra att veta
Vi har familjebad hela lördagen.
Barn under 10 år måste ha vuxet sällskap.
Klassisk musik vissa tider (info i kassan)
Hänglås behövs - kan köpas för 30 kr.
Simning och bastubad tillåten en halvtimme efter kassans stängt.
Bassängen är 16,7 m lång och djup 0,9-2,7 m.
Vattentemp ca 30° C alla dagar i veckan.


Kommentarer
Postat av: Lucas

Fick svar per mail idag om detta..
Men nu är hemsidan uppdaterad,
vadå jämställdhet

Kopierat från hemsidan:

Måndagar endast damer, frivillig badklädsel.

Fredagar endast herrar. Badkläder obligatoriskt.

OBS! Övriga dagar badkläder obligatoriskt!


Så funkar det i Stockholm!!

2007-12-20 @ 11:20:56

Respons tack!:

Ditt vackra Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0