Sovmorgon i morse eller hur?

Jäkla MAKE han tog ut friskvård imorse,
kom hem tidigt, jag väcktes när han kom
och sen somnade jag inte om.
Först satt jag vid datorn dumsurfa
- dvs  runt runt utan mål i sikte och knappt ägnande en ren tanke på det jag surfade till.
Sen la jag mig i soffan och kollade på TV med en hund i soffan en på golvet nedanför mig.
Frös lite så jag tappade upp ett bad.
Med örtskumbad.
Nybadad nyrakad sitter jag här igen.
Har druckit kaffe, ätit fil och musli
Vad återstår av denna söndag den 16/12 2007
8 dagar innan julafton?

Jag ska jobba börjar 13.00 - slutar imorgon ca 15.30.
Vet att det blir en sömnlös natt för jag har massor med ogjort på jobbet.
Som arbetsledare i omsorgen så har jag mycket administrativt men desto mer vårdjobb.
Och prioritering...
Brukarnas intresse går före allt annat,
tvätt, laga mat, promenader, städ hygien disk
och sist men absolut inte minst social samvaro.

Administrationen då???

Ja pappershögen växer.

Växer
Växer
VÄXER
VÄXER!!!!!

Så då gör jag det på natten när jag egentligen ska sova för vi har sovande jour.

Men ibland får jag ett ryck och får undan massor.
Beror på vem jag jobbar med såklart.
Hur kvällen är sammansatt.

Men alltför ofta så har personal *GLÖMT* tvätta, handla, städa...
Då rycker jag in... stannar kvar längre än jag borde..
Kommer tidigare till jobbet och vips så är min 37 timmars vecka på jobbet NÅGOT mer..

Som en arbetskollega sa och som sticker som törnen
*När Lucas kommer till jobbet slappnar man av för han gör ju det mesta*

Detta är tyvärr alltför vanligt bland personaltänkandet..

Var finns de som brinner för sitt jobb - som gör sitt yttersta?
Kommer i tid till jobbet.
Går i tid från jobbet.
Gör det där extra.

Nej det är vanligare idag att man
Kommer sent.
Går lite tidigare
Dricker kaffe, häller upp påtår..
Gör privata ärenden på jobbet
Skickar och läser SMS,
ringer på sin mobil hem i tid och otid.
Är frånvarande fast på jobb..

Arbetsmoralen är nog bortblåst.

Nu har vi en ledig tjänst hos oss

Man kan ju hoppas...
På en arbetsnarkoman
som är glad och kan ha många bollar i luften samtidigt.

Men vi får väl se..

Ja-a dags att ta på sig kläder..
Åka till jobbet, ikväll ska vi till kyrkan och sjunga in julen.

ciao

Kommentarer
Postat av: Auriana

De ska va innerligt GLADA att de har dig på jobbet.
Inte suga musten ur dig.
Hämta lite kraft i dagens blogg hos mig.. *fniss*
Kramelikramkram
Auriana

2007-12-17 @ 15:25:32
Postat av: lizaloop

det var uínte illa,ska ni till kyrkan...det ska inte jag, jag ska lata mig framför tv:n ikväll efter att jag kollat mailen och gått igenom alla bloggar, för imorgon ska jag ta itu med all städning och sjåa på!

2007-12-17 @ 18:01:16
URL: http://www.lizaloop.blogg.se

Respons tack!:

Ditt vackra Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0