Vilket väder

Knappast för bad utan kläder,
ja egentligen inte ens bad.

Här i Stockholm är det regn och rusk.
Blåser massor och hundarna vill inte ut så
man kan inte säga att det ens är hundväder.

Har legat i soffan hela eftermiddagen, kvällen för undantag av intag av näring
däremellan hundvandring och ett hett bad i badkaret.

Denna vecka var vi lite "eld och lågor"
jag och min man..
Vi hittade ett hus som BÅDA ville ha.

Men alldeles för tidigt, om eventuellt ca 2-3 år kanske..

Men det var första gången båda var urförtjusta i samma hus.

Sedan kom jag på - har ej vidtalat min make om detta - men
vi blev avrådda för att köpa just en fastighet för det skulle vara mycket
mera arbete på det än vad vi nånsin kunde ana..av en sierska

Samma sierska avrådde oss från att gifta oss

Är säker på att det var just detta drömhus.

När Lars steg upp ikväll efter en heldags sömn så
var jag mäkta irriterad.
Han kokade kaffe åt oss
Jag lagade maten
Jag sa att jag var less på att göra ALLT och att
han faktiskt får göra ALLT denna månad
Nu är det MIN tur att låta allt bara falla av mig,
sockarna i en hög på golvet,
disken kvar på köksbordet

Jag ska inte handla en sak till hushållet denna månad

Vi skriver ju upp allt vad vi handlat och hans utgifter
är ca 1/3 av mina på listan efter nedräkning

Inte konstigt - jag köper allt
för han gör ju INGENTING

Hans lista består av
-kaffe på skolan, parkering utanför skolan, öl på krogen,

Min lista består av
- Veckohandlingar, pizzeriabesök, inköp av skor till båda två!,
mjölkinköp  (jag dricker inte ens mjölk han har det i kaffet)

Så nu ska min lista skina blank

HAN får stå för fiolerna denna månad - tur det är JUL!!

God afton..

Jag vet vi låter som ett gift gammalt par:

image59
Gifta är vi i alla fall och ett par också men gamla nääää.....................

Kommentarer

Respons tack!:

Ditt vackra Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0