Hemska öde!

Var ute med hundarna nyss. Det är mitti natten en måndag kl 23.25.

Kopplade hundarna

Kände i fickan jo nycklarna där.
Låser inte vår ytter dörr som jag ALLTID annars gör.

Går ut ytterdörren smäller igen.

Känner efter igen och JÄKLAR jag hade jobbarnycklarna i fickan hemnycklarna ligger inne.

UTELÅST
Kollar runt och alla som jag eventuellt skulle våga störa sover eller har stängda balkonger eller fönster.

Tar en runda runt huset..

Fryser jag ihjäl inatt?

Hundarna gnäller - varför går vi inte in igen??

Klättra upp på vår balkong och knacka våldsamt så min man vaknar? Han har nämligen lagt sig tagit sömnpiller och har öronproppar när han sover ( ja nu vet ni det också...)

Tänker så det knakar... inga grannar brukar gå ut eller komma hem denna tid.

Gissa var min mobil är då?? Jo på köksbordet.

Bilnycklarna likaså såklart.

Jaha det var inte så skojigt längre.

Kollar och kommer på att jag får allt klättra upp på vårt gamla soprumstak, svinga mig upp på loftgången och ta mig hem den vägen sedan ta nycklarna och gå ut igen.

Hopp hopp näää kommer inte upp på taket för högt..

Flyttar ett stor trädgårdsbord med inbyggda bänkar ni vet de som väger ton.. ställer det på högkant mot soprumsväggen.

Försöker klättra men nej nej..

Tar en av grannarnas stol på gården och kollar.. ställer mig på den och  Linuz börjar skälla och morra.

Jaha han väcker väl nån granne som ser mig ute och som ringer polisen.

Hyschar Linuz och klättrar upp. Kommer upp på taket det är en bit upp över balkongräcket till loftgången.
Men lyckas komma upp och ramlar så det dunkar i hela huset...
Springer in hämtar nyckeln Linuz tokskäller..
Kommer ut med nyckel, ställer tillbaka stol och trädgårdsbordet och går in med hundarna puh...

Lars sover och är helt ovetande om att han höll på att bli änkling.

Ska avslöja en sak.







Jag har låst ut mig förr. Den gången var det på förmiddagen, jag gick ut med hundarna. Lars var hemma han for till skolan jag kommer hem.. utan nycklar utan mobil. jag ska jobba och är tvungen att gå till arbetet börsen är ju också hemma inlåst.
Kommer till jobbet ca 8 km promenadväg med två hundar och ringer min man som återigen är helt ovetande om att han eventuellt nästan blivit gräsänkling.

Vad lär man sig av detta då??

INGENTING...

Kommentarer
Postat av: Lisa

ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha´
vilken story, förstår att det INTE var kul, men det var ju roligt att läsa...!

2007-11-20 @ 00:36:07
URL: http://www.lizaloop.blogg.se
Postat av: ~Eva~

Å jisses, såna äventyr du är ute på!!!

2007-11-20 @ 01:01:50
URL: http://evasordochbilder.blogspot.com
Postat av: Luna

Ha ha haaaaa!! Jag tror jag vet varför du drabbades av detta. Bara för att ge mig ett gott skratt va!? Måste skratt lite till. Vaknar nog i natt av att jag fnissar i sömnen. Hi hi!

2007-11-20 @ 23:01:15
URL: http://lunanimbus.blogg.se/

Respons tack!:

Ditt vackra Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0