Listdags snodde den av Metall-Malin

Hon har liks snott den nånstans..


Tio första:
Första bil:
Saab  v4 1978-ÅRSMODELL
Första kärlek: Maria - vi var 4 år och gifte oss begärde skilsmässa när jag var 26..
Första semester: Sverige med båt från Vasa i Finland till Järna 1969
Första jobb: Domus Södertälje
Första piercing: hål i örat som 15-åring
Första konsert: Monsters of the Rock Råsunda 1984? 1983?  AC/DC-MÖTLEY CRUE-VAN HALEN
Första fylla: med kompisar, 13 år
Första "gången": Var 22 r 10 mån 3 veckor..svår att få omkull eller hur det nu var?

Första lägenhet: 1a Geneta på 34 kmv 
Första husdjur:
Katten Mosse jag var ca 5-7 år?

Nio sista
Sista alkoholdrycken: Rom och cola på nyårsafton 2006
Sista bilfärd: Ikväll med Lars och hundarna.
Sista filmen du såg: Shortbus i måndags
Sista ringda telefonsamtal: Syrran idag
Sista bubbelbadet: Igår kväll med mandeloljaskum
Sista spelade cd: Peter Jöback fick den i julklapp av min dotter
Sista gången du grät: Nu är det ett tag sen kanske 2 veckor?
Sista måltiden: Salladen jag gjorde idag med ost/sojakorv/grönsaker

Sista spelade låten: Peters nån fr Cd:n

Åtta har du nånsin
Dejtat en av dina bästa kompisar?
Jo dvs vi är kompisar nuförtiden
Blivit arresterad? Nej
Blivit kär vid första ögonkastet? Ja kan bli det ofta men det går över lika snabbt
Varit på tv? Jo åtminstone 2 ggr
Fått ditt hjärta krossat? Yes riktigt ordentligt flera gånger
Sagt att du älskar någon utan att mena det? Säkert intalat mig själv att jag älskat personerna
Busringt till nån? Ja - huvva
Stulit något: Ja var snattare som barn..  usch nu får jag skämmas


Sju saker du har på dig
1.
Tubsockar grå
2. Svart t-shirt Västerbottens-kurir tryck
3. Lewis jeans
4.
Vita frontkallingar
5.
örhängen
6. klocka
7. vigselringen

Sex saker du gjort idag
1. varit på IKEA
2. Lagat mat
3. Hängt tvätt
4. Sorterat kort i datorn

5. Varit på hundpromenad gånger många
6. Frossat pepparkakor


Fem favoritsaker (Ingen speciell ordning)
1.
Mina mobiler
2. Dator och internet
3. Soffan
4. Eu-mopeden
5. Skinnjackan och skinnbyxorna såklart!


Fyra personer du kan berätta allt för (ingen speciell ordning här heller)
1.
ACE
2. AGNETA
3. MARIA
4. LARS

Tre val
Svart eller vit? Svart
Sommar eller vinter? Sommar
Choklad eller chips? Choklad

Två saker att göra innan du dör
1. Se till att ingen ärver mina skulder
2. Skratta gråta och leva

En sak du ångrar
1. Hade gärna haft insikt om min homosexualitet tidigare

FAVORIT?
Färg:
Limegrön  nää  Blått
Plats: Sandstrand gärna nakenbad
Fordon: Eu-mopeden
Djur: Hund och papegojor
Affär: IKEA
Serie: City-Akuten
Café: Kondis var som helst bara de har chokladbollar och gott kaffe
Skor: Just nu mina svarta (sköter skor urdåligt!!)

BRUKAR DU?
Titta på dig själv i spegeln:
Mindre och mindre ju fulare jag blivit.
Gnälla: Massor jaaa är en gnällspik
Skrika:
Ja det kanske jag gör mindre nuförtiden
Sova: Ja, periodvis oroligt men somnar lätt har visst börjat snarka också...
Drömma mardrömmar: Många krångliga och alltför ofta med nära som dött
Drömma sexdrömmar: Joo vaknar då ofta med erektion  - men det var mer förr sexdrömmar alltså ;-))
Försöka vara annorlunda: Jag vill nog vara mig själv
Klä dig i svart: Ja faktiskt ser väl smalare ut då:))
Hata folk: alltför lätt är långsint
Lita på folk: Nä men har alltid varit godtrogen nu är det nog sällan jag litar på någon..

NÄR?
Åt du senast:
Ca 3-4 timmar sen
Läste du en bok senast: ca 1 vecka sen (julklapp)
Var du på konsert senast: wow, det var i oktober Jari Sillanpää i Stockholm
Köpte du något senast: IKEA idag, gosdjur 2 råttor till hundarna och 3 vita lakan
Sjöng du senast: Jag tror igår till min mp3spelare när jag promenerade
Klagade du senast: Säkerligen idag

VEM?
Saknar du:
Stig tänker jag en hel del på en vän från förr i världen - ingen kontakt med nuförtiden
Rörde dig sist: Min man  eller hundarna borde det vara
Kysste dig sist: Min man
Gjorde dig riktigt glad senast: Agneta
Fick du sms från senast: Lina  systerdotter

HAR DU?
För många vänner:
Nej, jag är ganska ensam - de vänner jag har bor så långt borta 
Färgat håret: Yes ofta, men har tänkt sluta med det nu inte gjort det sen i augusti.. (januari nu)
Brutit några ben: Inte än
Några piercings: Bara öronen, men tatuering
Egen dator: Yes
Gjort bort dig rejält: Ja huvva nöp en okänd i rumpan trodde det var en kollega men det var en kund i butiken.. en man.. men jag skyller på att jag hade feber..
Bra självförtroende: Dålig självkänsla, men tycker jag arbetar bra - känner att jag kan mitt jobb
Kysst någon: JA!
Sagt "jag älskar dig" till någon idag: Nä tror ej jag sa det vi sågs så kort stund idag..
Blivit kär i någon på nätet: Hade ett förhållande med en man som jag fann på nätet  - en stor passion...


ÄR DU?
Förstående:
Jo jag tycker då det
Osäker: ja inför nya människor men går fort över
Intressant: Nää  men jag bjuder på mig själv..
Hungrig: Sällan - har dålig aptit
Smart: Ja är nog som folk mest
Barnslig: ja pinsamt barnslig med barn.. mina tonåringar skäms för mig..
Pratglad: Ja väldigt
Blyg: Mycket fast folk tror ej på det
Glad: Nästan alltid
Ledsen: Ibland men mer och mer sällan.
Arg: mindre arg nuförtiden
Svår: Ja-a vet inte riktigt - ibland kanske
Lätt att förföra:Ja en riktig slampa var jag ett tag men nu är jag trogen och sällan villig hihi
Bra på att ge komplimanger: Ja  försöker men ger aldrig falska såna
Bra på att få komplimanger: Ånej!!  *jag ritar så fult*

ANTINGEN ELLER?
Katt eller hund:
Hund
Vitt eller svart: svart
Varmt eller kallt: kallt (men inte snö osv..)
Vatten eller land: Vatten
Musik eller tystnad: Tystnad
Bok eller film: film...
Leva eller dö: Leva först men det blir spännande om man träffar nån sedan...

DRÖMMAR OM FRAMTIDEN?
Jobba eller plugga:
Färdigpluggat nån kurs kanske - jag vill tjäna pengar!
Rikedom eller skuldsatt: Kommer aldrig bli skuldfri - är shopoholic...
Lägenhet eller hus: Vill bo i hus med många rum och plats för djur
Hemmaplan eller resa: Vill gärna resa runt i världen
Singel eller upptagen: Hoppas jag får ha min man och eftersom jag är äldre så ska jag dö först
Slit eller släng: Inget slängs *kan vara bra att ha* fast ibland så gör jag räider och sen köper jag bara nytt.


Kommentarer

Respons tack!:

Ditt vackra Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0