Idag - ja just det IDAG - ska jag dra ut tanden!

image144
Bilden är på mina tänder i överkäken men den onda hemska tanden är i nedrekäken..


Jag har haft i stort sett tandvärk varje dag sen i maj...
Är livrädd för tandläkaren.
Och dessutom ska man betala för smärta! Rädsla och panik...

Nåja äntligen idag kl 15.00 ska tanden dras ut.

Igår var jag och Lars på pizzeria Karavan i Årsta.
Man kan inte sitta mittemot varandra på den pizzeria.
För pizzorna är så stoooora att de hänger utanför tallriken.
Men igår funkade det.
Jag köpte en kycklingrulle..
Lars kebabpizza försökte på alla möjliga vis klättra över på min tallrik också.

Vi har ett annat ställe i Årsta som har samma koncept Palmyra Kebab.. där får man så mycket mat att om man äter normala portioner så tar man hämtmat en Kebabtallrik med ris t ex så har man middag för 2 och matlåda nästa dag ändå.
I Årsta finns också stockholms godaste Thaimat.. tror det heter typ Koy Yopi eller liknande sååå gott och fräscht..

Inte undra på att Årstaborna fullkomligt rullar fram..

Jag har druckit 2 koppar svart kaffe och 2 hårda Wasasport mackor med Becel utan pålägg.
Nu blev jag hungrig..

Men tanden värker och den ska som sagt dragas och slitas i och faktiskt!!

Jag SKA TA BEDÖVNING har inte gjort det på säkert 20 år för jag är rädd för sprutor.
Det står jag för - sprutor i munnen alltså!
(Jojustja har faktiskt opererats i spottkanalerna 1993 så då var det senaste gången)

Om jag överlever dagen och har möjlighet så får ni veta hur det gick..

TANDJÄVELN ska UT!!
image145
Ungefär såhär ser nedre tandrade ut..

Svarta bumlingar som knappt håller ihop och ändå var jag noga och gjorde som Fluortanten sa på den tiden..

Kommentarer
Postat av: Lisa

Det går nog bra ska du se!
Läste i illustrerad veteskap att tandskräck är den näst vanligaste skräcken männsikor har, bara höjdskräck är värre. Så du kan trösta dig med att du är inte ensam, det är många som lider med dig!!!
Lycka till!

2008-02-21 @ 10:38:01
URL: http://www.lizaloop.blogg.se
Postat av: Pernilla

Ojojoj, du har mitt medlidande! Jag trotsade alla mina instinkter och gick faktiskt på min tandläkartid i måndags. Eftersom jag är svårbedövad ("ja, hur mycket kan ni undvara?" brukar jag svara då de frågar om jag vill ha bedövning) så fick jag två jättesprutor och sen LÄMNADE DE MIG i rummet i 20 minuter medan de smet emellan med en annan patient.

Gissa om jag tänkte sticka därifrån...

Så, tänk på efteråt. En dag utan tandvärk! Det räkningen går på slipper du betala i värktabletter sen...typ :-)

2008-02-21 @ 11:11:17
URL: http://prude.bilddagboken.se

Respons tack!:

Ditt vackra Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0