Fyyy faaan för min *man*?!!!

Jag sa imorse att vi skulle gå ut efter att jag slutar jobbet ikväll,
äta något gott på en restaurang för vi har knappt setts känns det som.

Berättar på jobbet att "Ikväll ska jag och Lars på en restaurang och mysa och äta gott"
(Berättar för de om en kväll för längesen då vi skulle ha en romantisk kväll, den slutade med en långpanna ugnspannkaka och sedan i säng med sömnpiller kl 19.30.. vilken romantik?!)

Förväntansfull jobbar jag undan för att hoppas på god mat - äta ute..

Lars skickar mig ett sms just när jag ska fara hem
"Ugnspannkakan är klar nu"
Han ringer och jag säger BLÄÄÄ  - (hoppas på att han skämtar..)

När jag kommer innanför dörren så känner jag tyvärr är det sant! - på lukten.

Dessutom har han lagt i rökt fläsk så att det ska bli en fläskpannkaka.
Jag äter INTE falukorv - nästdärefter ärtsoppa och på 3:e plats fläskpannkaka.

Blir ledsen besviken och tappar all aptit på mat och liv.

Hittar 2 kokta ägg i kylen och en påse godis - där rök mitt nyårslöfte, men jag har inte ätit godis på 27 dagar!!

Sa till min make (exmake?) att han ALDRIG mer gör fläskpannkaka till mig!

Så jävligt har jag det - hur har du det??

Påminnas ska väl att jag jobbade hela dagen, åt ingen lunch på jobbet och såg framemot god mat.

Min son har blivit misshandlad i Umeå igår! - berättade min man sen..

Lägger in detta inlägg under kategorin recept  (följes icke - rekommenderas)

Kommentarer
Postat av: Lizaloop

Men vad säger du männsika, vad har hänt med R?
Du får ta och förlåta Lassemannen nu... Att du inte packade ihop matlådor av pannkakan till honom och släpade med honom ut trots allt..!

2008-01-28 @ 07:07:44
URL: http://www.lizaloop.blogg.se
Postat av: Luna

Ja jag håller med Liza. Ni kunde ju ätit fläskpannkaka till kvällsmat EFTER restaurangen! Nåja usch vilket öde. Jag har det bra i dag. Bara 2 pass inbokade denna vecka vilket säkert ändras, men i DAG är jag ledig! Skööööönt!
Hoppas inte att sonen är är allt för illa tilltygad.

2008-01-28 @ 07:31:05
URL: http://lunanimbus.blogg.se/
Postat av: Ice Lady

Men vad? :-O Vem har misshandlat honom & varför, och framförall är han OKEJ??? :-O

2008-01-28 @ 13:27:58
URL: http://icelady.blogg.se
Postat av: GunillaK

Jadu, dessa män..... H han brukar köpa munkar åt mig när han ska vara snäll. Och varje gång tycks han totalt ha förträngt att det är HAN som älskar munkar och _INTE_ jag. Jag HATAR munkar. Det märkligaste är att han ser lika förtvivlad ut varje gång. Jadu, dessa män....

Skönt att det var OK med sonen! Starkt gjort av honom att inte ge tillbaks med full styrka utan ringa polisen istället.

2008-01-29 @ 07:34:18

Respons tack!:

Ditt vackra Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0