Misshandlad son

Pratade med sonen på msn igår och detta har hänt:

"Han var på Ersboda då tre killar pucklade på honom,
eftersom han visste att det skulle bli värre om han bråkade tillbaka
så tog han telefon och ringde polisen.
Killarna slog på honom, men som han själv sa *De slogs som fjollor så jag är inte ens öm idag*
Så det var inte så farligt! Eller så är det så att sonen vill inte säga hur allvarligt det var.
Polisen kom han gjorde en anmälan och det sker väl inte så mycket mer
eftersom de sprang iväg innan polisen
kom.

Man blir självklart brydd och känner hur farligt man lever då det kommer ett gäng, man är ju chanslös.
Samtidigt som man tänker att hur betedde sig min son?

Vad lever vi i för värld och var finns föräldrarna som lärt sina barn respekt, moral och framförallt pratar om onödigt våld..?

Kommentarer
Postat av: Ice Lady

Tur att han verkar vara okej, men jag håller med till 100 %, var finns föräldrarna? Och varför har de inte UPPFOSTRAT sina barn? Jag skulle bli totalt VANSINNIG om Dottern slog någon annan! Alla privilegier skulle dras in OMEDELBART! Och hon skulle bli tvingad ATT BE OM URSÄKT till både den hon slog och ev. föräldrar...
Nu är ju hon liten, men jag menar när hon blir äldre. Fast redan nu pratar vi ofta om detta samt mobbing osv. Barn bör vara förberedda på hur de kan hantera olika situationer.
Jag tyckte att han verkade ha hanterat situationen lugnt och sansat (låter verkligen som han), han skulle kanske ha fotat också med telefonen så Polisen fick med sig bilder, he he... ;-)

2008-01-28 @ 15:32:38
URL: http://icelady.blogg.se
Postat av: Cecilie

* Tass tass in, jag var på bloggrunda så jag hamnade hit! :P * Kram

2008-01-28 @ 18:40:23
URL: http://www.georgiew.se
Postat av: Lizaloop

ja herregud... hoppas de får ett ordentligt straff, för det är inte okej!

2008-01-28 @ 20:47:46
URL: http://www.lizaloop.blogg.se

Respons tack!:

Ditt vackra Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0