Monopol

Igår var vi hos Agneta och Roy och åt middag *Thaimat take away*
Jättegod mat! Det var kyckling, biff, fläsk och en massa grönsaker.
Efter maten åt vi glass med fikon i cognac.
Det var ju liksom *lillördag* så vi hade planerat att ses igår.
Vi tog med oss vårt Monopolspel i modern tappning.
Har ni sett eller hört om det?
Gatorna heter annorlunda, här finns Globen, Djurgården, kaknästornet etc, figurerna är mobiltelefon, hamburgare och inlines bl a.
Och sist men inte minst - pengarna är borta!
Man har visakort och banköverföringsdosa!!!!

Man startar med 15 000 000 på sitt konto och sen shoppar man gator..

Kul men tar sån tid vi spelade i ca 4-5 timmar!
Jag förlorade direkt men lite med vilje för jag var så trött jag la mig i deras soffa och sov en stund.
Roy vann och a´räknade ut att han hade - jag tror det var ca 100 miljoner och ägde alla gator.
För man auktionerar ut gatorna som man hamnar på om den som står på gatan inte vill köpa den. startbud kan vara hur lågt som helt. För att bli högre en ursprungspriset.

Kul hade vi..
Nu ska jag ta ut hundarna en sväng och sen äta frukost.

ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Lizaloop

ja vi har ju glömt att prova det varje gång jag har varit ner!

2008-01-24 @ 22:46:47
URL: http://www.lizaloop.blogg.se
Postat av: Lucas

Just därför är du välkommen åter
bland annat kom du ner nu nästa vecka eller??

2008-01-25 @ 00:09:52
URL: http://lucas1962.blogg.se

Respons tack!:

Ditt vackra Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0