Var ska man börja??

När Robert och Helene kommer hit på sina skollov så är det ju alltid skoj!

Jag brukar fråga vad de vill att vi ska hitta på och de svarar oftast med att det behöver inte vara nåt speciellt utan att vi ska umgås.

Men så har vi ju våra arbeten, jag jobbar ju långa många pass och Lars jobbar ju ständigt natt.
Så när jag är ledig så far vi ofta på kryssningar både för att Lars ska få sova själv och ifred samt att vi då kan umgås.
På nyårsafton for vi på en kryssning med Eckerölinjen och det kostade 150,- för oss alla 4 resa t/r.
Vi åt smörgåsbord och jag tror det kostade  ca 600,- och det var vår nyårsmiddag.

Servitrisen hällde dotterns Cola över mig så det startade ju bra.
Maten var god och vi hade det trevligt.

Sedan var vi till Estland med Tallink till staden Tallin.
Då åkte bara jag och barnen eftersom Lars skulle jobba 4 nätter i rad.

Det var också skoj, men huvvaligen så kallt det var i Estland hård vind och -12 grader!!  Brrr...

Båten gungade mer än vad t o m jag är van vid!
Vi åt återigen buffet både dit och på vägen hem.
Jag vågar inte väga mig, jag har aldrig vägt 85 kilo tror men nära nära..
  Okej okej jag skaaaa!!


82,6   Yihaaa!!  Har alltså inte gått upp alls över julefriden!!

Nå imorse kom vi hem, vi var bjudna till morsan på mat och dit skulle hennes karl komma och så skulle broder med fru komma.
Syrran dök upp med sina barn och ex senare så vi träffades alla glada.
Men vilken "Taikonfamilj" vi är egentligen...
Syrran med sitt ex, med sina två barn (som har olika fädrer,) Jag med min make och två av mina tre barn från tidigare äktenskap, Bror med fru utan barn. Morsan med en karl hon träffade för ca 1 år sedan.

Kunde ha vart fler barn men då hade det blivit en riktig blandfruktkräm..

Ciao ska nog lägga mig snart!


Kommentarer
Postat av: Lisa

28 åker jag med tåget!

2008-01-07 @ 07:21:13
URL: http://www.lizaloop.blogg.se
Postat av: Lisa

får se när lisse åker ner om hon är nere då elle rnån dag efter, jaja vi kan ju höraw närmare, om du nu inte åker bort då!

2008-01-07 @ 07:21:52
URL: http://www.lizaloop.blogg.se
Postat av: Ice Lady

Men det lät som trevliga kryssningar (förutom kylan då)! :-)

Du måste ju avslöja vilka två nyårslöften du gett! ;-)

2008-01-07 @ 16:48:14
URL: http://icelady.blogg.se
Postat av: Luna

Bara LITE nyfiken på det där med Coca-colan. förtjänade du att få den över dig eller RÅKADE hon liksom spilla den??? :-D

2008-01-09 @ 10:02:06
URL: http://lunanimbus.blogg.se/

Respons tack!:

Ditt vackra Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0