Återträffen - Klassträffen RAPPORT

Här kommer en liten rapport hur det var igår...
Jag var ju hos syster först och drack lite öl, knackade på hos Carina som jag inte sett på ca 20 år.
Hon var sig lik, lika glad och sprallig. Hennes karl skjutsade oss till Torekällberget.

Lite kö för att bli insläppt och hänga upp kläder i garderoben. Mingel inför maten och en välkomstdrink.
Tittade runt kände inte igen någon kändes det som.
En tjej kom fram och hälsade och kände igen mig - Susanne - trevligt - skulle inte ha känt igen henne.

Sökte upp "min klass" bordet och där var en notis om att vi skulle bli 6 personer.
Satte mig ner och väntade en man kom fram och satte sig bredvid och började prata - kände inte alls igen honom, han presenterade sig och namnet mindes jag men inte kände jag igen honom.

Till slut kom då Ingrid, Pia, Lotta, Annika och Agneta. Tjejerna som var från min klass.
Väldigt lik sig var de och det var skoj.
Maten kom och det var "sådär"  jag drack öl till maten och tittade mig runt lite. Några kände man igen men de var få.
Jag tror det var nåt fel för de flesta var ju gubbar och gummor och såg mer ut som om det var föräldrar som kom till de jag gått i skolan med.
Tyvärr spelades hög musik och man fick skrika till varandra. Jag hörde dåligt..Inte alltid man orkade säga "VA??" hela tiden.
Jag och Agneta gick ut för att ta "frisk luft" och där kunde man prata med varandra mer.

Träffade några fler men väldigt få - hade nog förhoppningar om fler bekanta. Kanske också fler som skulle ha pratat med mig, många hälsade men få kom fram. Man är väl blyg och det är ju ändock snart 30 år sen vi gick ut 9:an.

Jag dansade, drack öl, tog frisk luft och var väl lite social, men kände mig rätt obekväm.
Redan 22 funderade jag på att gå hem till syrran.
Nåja det blev mer öl och mer prat och dans.
Träffade lite mer bekanta ansikten och vid 01.30 for jag och Carina hemåt.
KUL att hon kom! Kul med klasskompisarna också, men hade nog gärna sett fler komma.

Somnade drömde en massa mardrömmar och vaknade rätt tidigt och for hem - Tony skjutsade hem mig.
Han skulle visa sina antisladdsystem på hans fina bil.. herrejösses vi höll verkligen på att krocka!

Robert köpte vinterdäck till mersan igår så han har skiftat däck.

Jag fick sålt en del på Tradera idag - bl a så gick videokameran iväg för 1200,- Så det går framåt!

Kommentarer
Postat av: Mia

Märkligt fenomen, det där att alla andra är så gamla! Mycket konstigt....inte så underligt att du fick mardrömmar! ;-)

2008-11-24 @ 18:27:09
URL: http://matmia.blogg.se/

Respons tack!:

Ditt vackra Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0