Måndag eftermiddag

Ja det var lite snö i Rönnbacka

Gick i snön hundarna gjorde väg åt mig

I huset fanns råttor och möss stora som fjolårets älgkalvar så jag tog några saker och skyndade mig ut.

När jag kom till Lycksele så ringde jag på dörren hos Inger men inget svar så de hade nog middagsluren på gång ringde på hos grannen Lars brorsson ingen öppnade och inget svar men dörren var olåst

nu ringde telefon

Senarerapport:
Jo dörren var olåst så jag vred om handtaget och där satt han i sängen och såg på TV i en salis röra..
Jag lämnade stativet och insåg att mitt hem kommer alltid att vara rörigt så länge som jag har Lars för hittills har alla de jag hälsat på haft det rörigt omkring sig som tillhör Lars släkt, det är kaffekoppssamlingar det är pizzakartonger och det är blommor och det är "bra att ha" oj oj oj..
Nåja for till Jysk och köpte på rea en lampa och 2 handdukar samt en glödlampa totalt 111,-
Tankade volvon och träffade Christina en kurskamrat från Långbro i Stockholm. Hon har flyttat upp till Lycksele.
Lite skoj att gå på kurs i Stockholm och där fanns hon och hon och Lars har lekt med varandra i Lycksele..
Världen är mindre än man tror.
Nu har jag varit ute med hundarna det snöar smått och jag har pratat med alla möjliga Hällnäsbor, Bo, Per-Ove, Morgan, Håkan, Tore, Patrik och Solveig -  hundarna vart lite otåliga de trodde ju på en rask promenad inte bara en massa stanna och prata med folk och fä.

Nu har jag fyllt på ved monterat lampan men har ingen liten skruvmejsel..
Så jag ska väl ta mig en dusch.

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Lars

Det finns inga råttor i stugan utan bara små söta skogsmöss som söker skydd för den hårda vintern. Önskar jag hade varit med dig till stugan så hade vi kunnat elda och koka kaffe där uppe. Synd att du inte hann få med dig det du tänkt innan du skrämdes iväg av de små mössen.

2009-01-20 @ 11:28:53
URL: http://systerlars.blogg.se/

Respons tack!:

Ditt vackra Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0