Inser att jag faktiskt inte saknar

Stockholm, otroligt, men sant.
Jag har det rätt bra ändå.
Jag kan sova mycket bättre,
kan inte shoppa något.
Lever singelliv som både medför gott och ont med sig.

Är inte frusterad över att jag ska hinna hinna och hinna med allt.

Saknar min man, mina jobbarkompisar, sonen, höga lönen, t-banan, brukarna
och såklart att umgås med min man, sova med min man.
Saknar också en viss granne med familj (J, R, M, M, R, S och deras orm).
Saknar absolut inte allt drägg - dvs de som inte vet hur man beter sig
- kastar sopor utanför sopnedkast, plockar inte upp efter sig om hunden skiter, kastar glas på marken, krossar bilrutor, lever rövare sena kvällar då man vill sova, grannar som tror man ska ha ständig jour och ska ha min man till allt och alla.
Folk som klagar som aldrig är positiv, folk som spottar i porten, folk som röker i trappen och de som spyr pissar i trappen och inte torkar upp efter sig.
Saknar inte stambytet - däremot kommer jag gärna och ser hur det blev.

så är det för mig. drickande kaffe, eldar i pannan, solen skiner och hundarna och jag har käkat frukost.
Ska duscha raka mig och gå till arbetet.
Ha en skön söndag

Kommentarer
Postat av: Liza Roos

Hejsvejs. Alltid lika roligt att läsa din blogg! Hoppas du och Lars mår bra och hoppas att vi ses nån gång. Kram Liza R

2009-03-22 @ 15:48:12
Postat av: Lennart

Låter som du har funnit din plats i livet, låter härligt att höra.

2009-03-22 @ 15:48:16
URL: http://trannel.blogg.se/
Postat av: Luna

Det glädjer mig att höra. Jag var uppriktigt orolig för din stress. Det låter som ett lugnt och bra ställe. Kram på dig!

2009-03-25 @ 23:06:31
URL: http://lunanimbus.blogg.se/

Respons tack!:

Ditt vackra Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0