Logdans Jägermeister och Rönnbacka

Igår överraskade jag min man och vi for till Rönnbacka och klippte gräs och grillade lite korv. Tog 3 säckar med kläder och en hel del saker med oss hem. Linuz var otroligt glad att springa runt ute, men höll sig nära mig för han trodde väl jag skulle lämna honom därute i ödemarken.
Lars gjorde upp eld i öppenspisen och njöt av stillheten och ljudet av en gräsklippare som hans make körde runt runt..
Jezzie låg inomhus och funderade på om vi nu skulle bo där eller???
vi for hemåt och såg små harpaltar längs vägen samt troligen en tjäderhona och tupp.

Innan vi kom hem så ringde Lisa och Theresia och ville att vi skulle åka på logdans till "Norrlia" och agera chaufför. De damerna är svår att neka, de erbjöd sig att gå hem till oss och elda innan så vi skulle kunna duscha.
När vi kom hem så var det världens liv hemma de dammsög de eldade de hade hängt upp tvätt och tömt diskmaskinen - allt för att få chaufför.
Jag började grogga hade bara sprit till en enda grogg så jag öppnade små jägermeisterflaskor och drack dessa.
När vi kom fram så hade jag bara t-shirt på mig modell svart med en felaktig logga på bröstet
"I AM NOT NORMAL"  vilket jag anar att nån som inte känner mig har gett mig...

På dansen var det inte så mycket folk men vi träffade både tatuerade män, narkossjuksköterska, personliga assistenter fanns i mängder en och annan raggarebrud och så tror jag det fanns en kiropraktiker där också.

En man sa att "Jag tycker så mycket om dig" och skulle kramas, han frågade om Theresia var min fru och när jag sa att Lars är min man så flög han upp och gick långt bort och sa att jag inte fick smitta så hans son blev bög.. Han visade oss fingret och gick.

Flera kom till vårt bord och vi hade skojigt värre om än det var i kallaste laget. Jag och Lars dansade sista dansen och sen begav vi oss hemåt.

I morse så klev vi upp efter en sivmorgon och när Lars tittade ut så var alla hönor och tuppen på rymmen ute på gården så jag sprang ut i nattsärken och fick in de lockade med foder..

Nu har vi käkat frukost och det är dags att blanda våffelsmet.

Ha en bra söndag!


Kommentarer
Postat av: inger

va mycke roligt ni får va med om.



trevlig söndag

2010-08-29 @ 12:34:38
Postat av: Lizaloop

...Men skratta fick vi ju göra!!

2010-08-31 @ 16:29:11
URL: http://lizaloop.blogg.se/

Respons tack!:

Ditt vackra Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0