TV-licens FY F*N

Jag vet vi är många som retar sig på att man ska betala TV-licens, Radiotjänst har ju denna uppgift att kräva in betalning på TV-licens, den ska man betala oavsett om man ser på TV eller inte, man ska även betala om man har en trasig TV.

Jag tillhör gruppen "FEGA" som betalar licensen, men det är en onödigt dyr avgift.
Jag ser sällan på TV och dessvärre mycket sällan på TV1 och TV2.

Jag HATAR sport på TV, kollar aldrig sådant och anser att man skulle ha en helt egen sportkanal och tog bort alla sporter från alla andra kanaler så fick de som vill ha sport på TV se på den kanalen.

Inför istället en lägre avgift liknande "kyrkoskatten" på alla som betalar skatt en "TV-skatt" och de som vill gå ur anmäler detta precis som när man vill gå ur kyrkan.

Enkelt, besparar en massa TV-pejlare och "TV-skatten" skulle få vara 50,- per månad för alla skattebetalare på det viset så skulle pengarna strömma in obehindrat och man skulle spara en hel del skog på alla pappersräkningar som skickas, personal som pejlar och Radiotjänst i Kiruna skulle få andra uppgifter såsom se till att TV-programmen blir nåt att se inte något som man swappar förbi pga denna eländiga sport..

Nån som håller med??

Ett vallöfte vore ju bra "Bort med TV-licens in med TV-skatten"


Kommentarer
Postat av: Nettan

Tummen upp!

2010-08-16 @ 20:44:04
Postat av: Anna

Hej, tittar in från Lennart :)

Jag betalar också tv avgiften numera-sen kontrollanten klev runt i mina rabatter och glodde in genom fönstrena och trampa ner halva buskaget(sant)och pratade med mig via ventilationen i köksfönstret(sant)varenda liten sketen krona dom kan få in ska dom ha,mkt pengar för lite skit....

Jaa bort med skiten !!!

2010-08-17 @ 20:34:46
Postat av: Micke

Tummen upp även här...!

Ha de bäst!

2010-08-17 @ 22:40:33
URL: http://guldkryckan.blogspot.com

Respons tack!:

Ditt vackra Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0