Människor kommer människor går

Visst är det så en del människor kommer in i ens liv, försvinner och man ses aldrig mer.
En del kommer och stannar för livet.
Vänner har man kanske i en period i livet en del livet ut.
Många vänner ska man nog bara ha en period, man kan inte klamara sig fast vid folk för man växer ifrån varandra. Kanske t o m ens partners inte kommer överens med ens vänner.
Själv har jag väl på många vis haft väldigt goda vänner, som stannat kvar i kris och sorg och glädje.
Sedan har vi de som försvann när det krisade sig, var det vänner det?

Arbetskamrater är sådana som man umgås med dagligen i kanske åratal, men man umgås inte privat.
Byter man jobb så försvinner de ur ens liv.
Jag har haft en hel del jobb och mött många människor i mitt liv.
Både som kollegor, kunder, brukare, boenden och så har jag ju haft en hel del grannar.

Möter jag någon på stan så kanske jag känner igen personer men placerar de inte direkt, jag är faktiskt även om få tror på det så är jag blyg och på så vis kanske inte vågar hälsa av osäkerhet om det verkligen är hon/han.
När jag varit nere i Södertälje så hälsar många kunder på mig från butiken där jag arbetade 1980-1985  det tycker jag är skoj, men jag undrar ibland om de minns mig från jobbet på konsum eller bara känner igen mig?

Vissa männsikor i ens liv brukar bestå i minnet av olika orsaker livet ut, de kan ha jobbat en kort period med en men de finns där ändå, de har utmärkt sig på något vis.
Jag kan ha jobbar i åratal med någon som bara fanns på jobbet men man tappat bort de i ens minne.

Här kommer nu namn på människor som jag aldrig träffat på LÄNGE men som jag tänker ofta på.
Det är fd kollegor, grannar, kunder, släkt, vänner, boenden på gruppbostäder eller i åldringsvården.
De jag nämner kanske heter som du men är en annan person, likaså är detta de namn jag kommer på nu så det betyder inte att jag nämner alla.

Viola, Inga-Lill, Ruth, Jan, Lars, Asta, Gun, Inger, Karin, Annette, Johnny, Marie-Louise, Marita, Jörgen. Bosse, Jan-Michael, Agneta, Gulli, Majbritt, Margaretha, Carina, Pentti, Pertti, Jukka, Lea,
Lena, Annika, Risto, Christian, Gunnar, Mats, Ulla, Lahja, Jari, Anja, Aili, Ove, Kjell, Tage, Kurt-Allan,
Ulrika, Dan-Ove, Kristina, Andreas, Yvonne, Ingrid, Fredrik, Lennart, Camilla, Daniel, Hans, Björn,
Charlotta, Sara, Towe, Petra, Tommy, Markus, Timo, Uno, Karin, Mikael, Raimo, Tore, Per, Björn-Erik,
Birgitta, Ann, Eva, Igor, Caroline, Eva-Maria, Jesper, Jouni, Tina, Hedda, Elisabeth, Jonas, Mia,
Jaana, Åsa, Henrik, Anita, Jonas

Här kommer en lista på döda människor som jag finns för alltid i mitt minne inte alla döda jag känt utan några speciella som finns i mitt hjärta som jag saknar och tänker ofta på. En del dog av ålderdom vilket var bra en del har valt själva att avsluta sina liv en del i olyckor..sjukdomar.

Mormor, pappa, farmor, syster, systerson, kusin, Jalle, Sulo, Torsten, Rudolf,Thomas, Paul, Karl-Erik, Ingegerd, Lars, Ove, Peter, Raimo, Pekka, Susan, Jaana, Liza, Anni, Erik, Ulf, Jan, Hans-Erik, Jan-Erik, Runar, Hanna, Patrik, Kim, Philip, Hugo, Holger, Sigvard, Göta, Sonja, Evy, Nelly, Greta, Tora, Marianne, Henrik,  Siiri, Tyyni, Sisko, Tyyko, Rauha, Veikko, Rauno, Hulda, Hilda, Ida, Verner 
Pär, Stig, David, Sally, Margareta, Wilhelm, Irmgaard, Tore, Hillrid, Egon, Kalle, Birgitta, Verna, Alfons, Frans, Ines, Tauno,


Hur kul var detta?? Oj vad minnen som kom in i skallen..

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Cina

Visst är det så.. Somliga kommer och somliga går.. Somliga gör som jag och hittar tillbaka efter uppehåll. Ha en finfin helg. Här strålar solen och det är friskt kallt idag.

2010-10-16 @ 09:23:41
URL: http://hissen.blogg.se/

Respons tack!:

Ditt vackra Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0